Bundaberg - Brisbane

 

Hejhå hejhå vi till vår gruva går...!

 

Jag har en sak att säga er alla och det är att det ser hur fånigt ut om helst när de har julpyntat utomhus mitt i solgasset!! Jag kan verkligen inte fatta att det faktiskt snart är jul och heller inte att jag har varit i Australien i över 3 månader det är fan ta mig helt otroligt vad tiden går fort när man har roligt. Hittills har det varit en underbar tid och jag hoppas på fortsatt spännande och fascinerande stunder i detta enorma land.

 

Vad har hänt sedan sist jag skrev egentligen... om jag ska vara helt ärlig så minns jag inte direkt allt men ska försöka att minnas så mycket som möjligt både för er skull men även för min egen skull.

Vi har varit och sett Twilight och jag skulle nog kunna säga att jag hade mycket större förväntningar på den. Det var inte den bästa film jag sett, men den var ok. Den kvällen efter att vi kom tillbaka från bion blev helt sinnessjukt rolig!! Jag har säkert redan berättat om den kvällen.

Vad har hänt i denna lilla håla under tiden som jag inte har skrivit i bloggen. Jo vi har plockat tomater som nördar och vi har druckit en hel del alkohol om jag ska vara ärlig och det ska man ju vara!

Jag måste nog ta och hoppa över en hel del för jag minns faktiskt inte vad vi har gjort, var så himla länge sedan jag skrev så börjar där vi är nu!

Vad har hänt jag vet fanken inte själv jo jag har plockat tomater som en jäkla nörd!! Hör och häpna jag har plockat min sista tomat. Detta underbara ögonblick skedde i lördags och det var helt magiskt när supervisorn sa att det är klart för dagen!! Herregud vad vi skrev och tjoade inte alla dock för det var ju endast The Wolfpack på 4 personer som hade sin sista dag!! Hur häftigt som helst. Nu sådär ett par dagar efteråt så känns det faktiskt lite tråkigt vi hade faktiskt riktigt roliga stunder på de där hemska tomatfälten. Alla supervisors och bossen själv hade till och med lärt sig våra namn så vi var lite kända på detta place. Så hade vi varit kvar hade vi nog kunnat göra vad som helst för att få sparken utan att få det. De flesta som arbetade där kom från antingen Nepal eller Indien och alla var överkåta, haha! Jag vet inte hur många gånger var vi har blivit frågade om att gå på date. Så himla fult haha! En av dem var på både mig och Michelle, frågade oss samma frågor och var allmänt creepy! Haha! Fruktansvärt roligt. Vi kallar dem våra boyfriends... brukade bli så att om en av dem kom så sa någon av oss oh nu kommer din boyfriend. Så himl kul hade vi åt de små stackarna. Vissa var dock trevliga, som vår ordinarie supervisor Venno. Han kunde man faktiskt ha en vanlig konversation med. Vi fick reda på de sista dagarna att han har fru och en son hemma i Nepal.

Ja, då i lördags var ju min sista dag men det bestämde jag inte förräns i lördags så hostelägaren visste inte detta och jag tänkte inte berätta det heller. Min plan var att bara vara borta som på måndag morgon. Söndagen ville jag ha ledig men jag visste att jag aldrig skulle få ledigt av John som hostelägaren heter så innan jag åkte från jobbet pratade jag med Frank (bossen) och sa som det var. Jag sa att jag kan inte sluta för då blir jag utslängd från hostlet och jag åker på måndag så jag vill ha en sista dag med gänget som på lördagkvällen och kunna sova och gå och handla det som behövs inför resan på söndagen. Så kan du sparka mig... Frank sa jag gillar inte att sparka folk men jag kan skicka ett sms till John och säga att Elin gjorde inte så bra ifrån sig idag så hon behöver en dag off. Han gjorde detta men inte fick jag ledigt. Så lördagen blev det som planerat en riktigt hård kväll och klockan 04.00 när det var dags att gå till jobbet var jag där ute så att jag kunde bli avprickad sen smög jag tillbaka (eller tillbaka är fel ord jag hade aldrig varit där utan kom direkt från partyt) till min säng och sov. Jag fick faktiskt min lunch gjord av Emmet, han stekte pannkakor så jag fick en med nutella och banan på. Hur gott som helst. Den åt jag upp innan jag hamnade i bingen. Eller under tiden som jag åt upp den hade jag en mycket märklig konvensation med de två holländarna som bodde i rummet. Sen sov jag som en stock! Dagen efter blev det en tur till target för att handla en ny väska då min gamla lilla ryggsäck var så ända in helvete äcklig. På kvällen gick vi till Central för att äta en liten köttbit. Det slank ner kan jag säga då jag inte hade ätit ett endaste dugg den dagen. Min buss skulle gå 03.30 på morgonen så det blev så att jag sov i tv-rummet tillsammans med de andra som skulle ta samma buss. Bland dessa var det bland annat Gaby the french guy from my room. That guy he is totally crazy. Men vad helvete varför skriver jag nu helt plötsligt på engelska?! Han är så fruktansvärt rolig! Har haft lite svenska lektioner med honom och han har lärt mig lite franska. Vi har kanske inte lärt varandra de mest gångbara meningarna, men kul har vi haft!! Han hoppade av i Noosa dock. Resan till Brisbane gick bra och det var faktiskt skönt att komma hit igen. Jag bor självkart på Somewhere to stay och det var himla roligt att komma tillbaka hit. Personalen kände igen mig, det var ju roligt. Om de minns mig av positiva skäl vet jag inte men de såg glada ut av att se mig, haha! Fick träffa Evanne och Pontus igen, det var trevligt! De är sina gamla goa jag.

Igår kväll spelade vi ring of fire... mycket roligt spel... särskilt med goone. Vi hade dock inte goone igår... kanske var bra så jag kan spara på krafterna tills imorgonkväll.

På fredag kommer Chatrin och förhoppningsvis så ska vi ta en tur till IKEA och äta lite svensk julmat. UNDERBART!! Julen kommer vi att tillbringa här i Brisbane, men den 27:e åker jag till SYDNEY!!! Helt crazy ska det bli, ska träffa Aaron, Elaine, Jonas, Katy och förhoppningsvis en massa andra typer jag träffat under resans gång. Ska bli så fruktansvärt roligt!!

Tyvärr innebär detta att Chatrin och jag ska åker åt varsitt håll. Vi ska ha en helt magisk Jul och sen kommer våra vägar att korsas återigen i detta gigantiska land. Innan jag åker till Sydney hoppas jag på att jag hinner träffa Gaby här i Brisbane. Så häftig snubbe!! Han kommer från Bordeaux and that's cool!! Free ackommodation when I get there!

Jag måste berätta en sak som är helt stört!!

Aaron skickade ett meddelande till mig på facebook... I detta meddelande stod det du kan aldrig tro vem jag bor i samma rum som... din kusins flickvän Annie..!! Vad fan är oddsen på det haha!! Mycket coolt!!

Kanske ska nämna att vi hade ett Luciatåg i Bundaberg... HAHAH! Roligt värre! Lucia var en svensk kille vid namn Pontus, så fint! I luciatåget var det svenskar så klart, men även danskar och finskar. Tanken var att vi skulle sjunga tre verser och då på olika språk men Lucian var lite för påverkad så han eltade på på svenska haha! Fel blev det men så himla lyckat och så fruktansvärt roligt!!!

Mycket som har hänt är inte med här men jag kan inte skriva allt då får jag sitta här i evighet!!

 

Nu har ni fått en liten uppdatering!! Håll tillgodo!!

 

Ha det gott!!

 

 

/ Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0