Dan före dopparedan

Dan före dopparedan!

 

Jag ska säga er att min julkänsla är helt obefintlig!! Den existerar inte överhuvudtaget, lite tråkigt tycker jag nog. Förhoppningsvis blir det så att vi kan ta oss ut till IKEA imorgon och hitta lite julmat. Det hade suttit fint faktiskt och jag hoppas även på lite julmust. Julmust är ju något så fruktansvärt gott! Glöggen saknar jag faktiskt inte riktigt men det beror nog endast på att det är så himlans varmt. Imorgon ska jag öppna mitt paket med juleskum, det ser jag fram emot ganska så mycket. Kanske är det så att de små skumtomtarna kan höja julstämningen en aning.

Jag kanske ska säga att Chatrin har anlänt till Brisbane och vi körde en liten skvaller stund precis när hon kom. Trevligt tycker jag att få bli lite uppdaterad om vad som händer i vrårna, haha!

Idag har det inte gjorts många knop då det blev en ganska så sen natt. Vi var väl hemma runt 5 tiden i morse. Så har endast legat i sängen och degat kan jag väl säga. Facebook har använts ganska så flitigt under denna dag kan jag ärligt erkänna! Jag har faktiskt varit uppe en gång idag, tog på mig kläderna gick och hämtade en wrap med skinka i sen tillbaka till bingen. Inte för att jag just för tillfället mår så dåligt utan för att det är skitväder. Regnar som bara tusan ute så här är det riktigt dega väder. Blir inte förvånad om jag hamnar framför en film lite senare. På tal om filmer så hoppas jag att jag kan få några filmer från lite folk här på hostlet. Jag har ett mission idag och det är att tvätta mina kläder. Jag måste verkligen göra det, har sagt i de senaste tre dagarna att jag skulle ta tag i detta men det har inte skett.

Just nu när jag skriver detta lilla inlägg ligger jag i sängen och bara njuter av lite riktig musik. Sååå himla skönt att bara att ligga och lyssna på musik. TERAPI!!! Just för sekunden är det känn en doft från lejonkungen som sjungs. Lejonkungen jag måste se till att få tag på den så jag kan se den när som helst, för fy vilken bra film. Jag tror nog att det är världens bästa film!!!!

Att det är Julafton imorgon kan jag fan inte begripa. Det är helt konstigt, att jag har varit i detta land så pass länge som jag har är en helt obeskrivlig känsla. Än så länge har jag bara haft underbara stunder med en hel flock med goa människor. Så sjukt kul har denna tiden varit. Jag är så nöjd med att jag åkte till andra sidan jorden för att starta ett äventyr. Äventyr är bara förnamnet, kan jag säga er alla. Om det är någon som går i planerna på att göra något liknande så kan jag endast säga att bara ge er av och lev livet. Leva livet – det är precis det man gör här.

Jag vill nu såhär dagen innan julafton säga tack så hemskt mycket för allt stöd hemifrån och jag hoppas att ni vet vilka jag pratar om. Chatrin och jag ska ju som sagt åka åt varsitt håll efter jul så jag vill passa på att tacka för de otroligt roliga månaderna vi har haft tillsammans. Jag tycker faktiskt att det är en bedrift att vi inte har slagit ihjäl varandra. Jag tror inte att vi har bråkat en endaste gång, fy vad vi är duktiga!

Nu blir det troligen så att jag hamnar framför en film och troligen kommer jag att somna. Ska bli skönt haha!

 


Jag kommer nu att bjuda på en utav våra åka till tomatfälten låtar som en liten förtidig julklapp...!

 

 

 

Jag säger nu som Kalle Anka och hans vänner:

 

En Riktigt God Jul!!

 

Varma Julhälsningar / Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0