Nu slänger vi ut julen och välkomnar istället det nya året!

 

Nu slänger vi ut julen och välkomnar istället det nya året!

 

 

Jaha så var julen över i ett navs. Det är precis likadant varje år tycker jag, den bara försvinner de där juldagarna och helt plötsligt så är januari.

Min jul har varit några mycket trevliga dagar men annorlunda mot vad man är van vid.

Julafton blev det så att Chatrin och jag skjuts av Luke ut till Ikea där vi hoppades på att det skulle serveras lite julmat. Det gjorde det inte men vi fick i alla fall varsin tallrik med köttbullar med potatismos, gräddsås och lingonsylt. När vi ätit gick vi runt i varuhuset i en evighet och verkligen studerade alla grejer. Förresten när vi skulle köpa de där köttbullarna mötte vi två andra svenska tjejer som var ännu mer exalterade än vad vi var tror jag, haha!

På kvällen hamnade vi på ett yirosstället tillsammans med Pontus, Luke och en ny svensktjej på hostlet. Blev några glas med helvetet goon efter detta men blev faktiskt en ganska så tidig kväll. Faktiskt mycket skönt!!

Juldagen blev det en ganska så lång sovmorgon och mitt på dagen var det dags för Secret Santa julklappsutdelning. Jag fick faktiskt en redig paket. Det var en lotion från Bodyshop. Mycket nöjd med detta. Efter att Tomten hade gjort sitt var det dags för mig att packa grejer för ett besök till en strand. Andy och Evanne kom och jag slängde in allt mitt bråte i bilen, men precis när vi skulle åka serverade de kyckling och sallad på hostlet som var gratis så jag hann slänga i mig lite utav detta. Mumsigt!! Sen bar det av mot stranden. Andy knappade in ett ställe som verkade bra på GPS:en. Vi km dit och vi insåg ganska så snart att detta inte var någon bra strand överhuvudtaget. Det var om jag ska vara ärlig en helt värdelös strand, men vi stannade på denna plats i en evighet, haha! Vi badade dock inte utan vi hamnade i en lekplats som fanns. Vi gungade, åkte rutschkana och allt vad man nu gör på en lekplats. HAHA!! Tur att de hade byggt en lekplats där till oss. Efter att vi lekt klart gjorde vi ett nytt försök med att hitta en fin och trevlig strand där vi kunde lägga oss i blöt en stund. Fy fan vilka vågor det var.... inte en jäkla chans hade man haha! Fy vad kl det var dock... efter att vi fått det antal kallsupar som vi skulle ha gick vi upp och skulle nu leta reda på en grill. Vi hittade en grill och hade både kött och korv att grilla. Det var så himla skönt att bara softa den dagen. Vi såg en mycket fin solnedgång under tiden som vi åt. Det var efter maten dags att dra tillbaka mot hostlet. Jag tror att jag somnade en liten stund, jag va lite tlött!! Väl framme på hostlet blev det lite avsked eftersom att jag skulle hit till Sydney och Evanne och Andy skulle iväg på en annan grej den 26:e. Tråkigt med avsked hela tiden! Något annat tror jag inte hände den 25:e utan det blev bingen ganska så tidigt för min del faktiskt.

Den 27:e blev inte så lugn som det var plannerat. Planen för denna dag var att kanske gå i några affärer men de var stängda och sedan på kvällen skulle Chatrin och jag hitta något trevligt ställe att äta på. Jag fick vid 12 tiden veta från Dave Rave att det skulle vara något street party. Låt kul så Chatrin och jag gjorde oss i ordning för detta evenemang. Tog oss dock år och dar att bli klara haha!! Vi hittade också Pontus som ville hänga på. Vi gick mot stället som det skulle vara men vi kunde då fanken inte hitta något party. Vi strövade runt på southbank och det blev så att jag och Pontus köpte varsin fruktisdricka och Chatrin tog istället världens största glass. Den såg ut som ett berg men fy fabian vad god den var!! Min fruktcrush var inte så äcklig den heller ska jag säga er alla. Vi hittade en skuggig gräs plats och satt där ett bra tag och bara hängde. Efter ett tag var det så att Pontus skulle ringa ett samtal och sedan vidare till hostlet. Chatrin och jag som hade varsin öl i handväskan sprang in på toan och drack upp dem, haha! Mycket äckligt från alla perspektiv, varm öl usch!! Vi fick senare tag på Dave Rave och vi hittade partyt och vi stod i kö i en evighet för att sedan bestämma oss för att gå till Hungry Jacks (Burger King, så fult att de har ett annat namn här). När vi var mätta och belåtna var det dags för oss att leta reda på en bottleshop så att vi kunde få lite fart på kvällen. Vi satt en bra stund på Daves hostelrum för att sedan traska bort till det ställe där Gaby bor. Det var roligt att träffa den lilla muppen igen. Fy klockan var mycket och mitt tåg skulle gå 06.30 och min väska var ännu inte packad. Strunt i detta jag ställde klockan så att jag både skulle hinna gå tillbaka till hostlet och packa. Problem löst... jag ringde även och beställde en taxi från hostlet till tågstationen. Det var för tidigt för att hostlet skulle köra mig dumt, mycket dumt. Nu var allt utom väskan packad men det går på ett navs så nu kunde partyt fortsätta. Hade mycket trevligt med Gabys franska polare... så säger tack alla som är inblandade i en mycket rolig sista natt i Brisbane. När klockan ringde var det dags att traska tillbaka och börja packa ner allt bråte. Vi kom dit och vi kände båda att något var mycket fel haha... och ja det var det en tjej i rummet hade hängt upp de magiska lakanen för sängen och det knirrade och knakade en aning, haha! Jag ville packa ner grejerna och komma ut från rummet så fort som möjligt. Jag packade fort som tusiken, haha!

Nu var det dags för ett avsked som absolut kändes så himla konstigt.... Chatrin och jag vi har nu rest ihop i nästan 4 månader så att säga hejdå så länge till henne var konstigt. Efter att detta var avklarat var det dags för mig att ta mig ner mot gatan och hålla utkik efter en taxi till mig. Taxin kom och jag var nu på väg mot tågstationen. Jag kom fram hel och oskadad men väl på tåget började jag falla isär haha! Det är ju typiskt, den värsta bakfyllan på länge och just nu när jag ska spendera cirka 13 timmar på detta förbannade tåg. Usch fy och blä!! Jag tog mig dock igenom denna hemska resa, haha! De partier av resan som jag såg var ett landskap som faktiskt var mycket vackert på sina håll. Troligen missade jag ganska så mycket då jag sov stora delar av resan konstigt nog. Mobil jäkeln dog efter typ tre sekunder på tåget också mycket typiskt. Efter att ha suttit på tåget i alla dessa timmar var det faktiskt så att jag äntligen var framme. Jag mötte Elaine och vi traskade mot den lilla lägenhet som vi ska bo i. När vi kom fram var det fyra bröllop och en begravning på tv och det var så himla skönt att bara titta lite på tv. Så fruktansvärt trevligt att bara sitta ner. Nu är jag ta mig fan i SYDNEY!!! Yeah ska bli så himla roligt. Nu kör vi hårt haha!!

 

Ha det gott så hörs vi när vi hörs!

 

God Fortsättning gott folk!!

 

/ Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0