Bundaberg - Björnligans neste?

Bundaberg - Björnligans neste?

Hello igen gott folk, hoppas att allt är bra såhär i början av november. Det måste börja bli kallt där hemma. Snön knackar på dörren så jag hoppas att all eran ved är kapad och under tak om ni skulle använda ved. Det är ju en annan femma men jag vet ju vissa som gör det. Om det är något jag inte saknar här så är det att jag absolut inte behöver elda för varken varmvatten eller värme. Det är mycket skönt men samtidigt så kan det bli fruktansvärt varmt här och varmare blir det för det går mot sommar här.

Vi har nu kommit till Bundaberg och alltså lämnat Hervey Bay. Vi åkte hit redan i fredags alltså den 4:e november. Våran buss gick inte förrän 14.25 på eftermiddagen så vi hade ett par timmar att slå ihjäl på hostlet. Vi checkade ut vid 10.00 och sedan blev det till att trycka i sig lite frukost. Toast med lite jordnötssmör och sylt på det är grejer det, haha eller inte. Jag hittade sedan in till filmrummet och jag hade innan frukost önskat att få se Lord Of The Rings - Return Of The King och så blev det. Jag hann se denna underbara film ytterligare en gång. För fy tusan vad bra den är. Jag bara älskar dem! Jag hann se allt förutom de sista två minuterna för vi var tvugna att packa in våra grejer i minibussen som skulle ta oss till Greyhoundbussen. Dumt tycker jag med tanke på att jag älskar den där sista scenen när Frodo ska säga farväl till Sam, Pippin och Merry. Inte för att det är roligt att han måste lämna dem men jag tycker bara om den scenen. Sen när båten lämnar hamnen åhh vad jag gråter och fy vad jag älskar det, men det hann jag inte se. Fan säger jag om det men men jag har sett det innan typ 1000 gånger och jag hoppas på att jag får se det ytterligare 1000 gånger. "Snart" kommer ju The Hobbit på bio... jag säger YEAH!!! De spelar väl in nu och jag hoppas att vi kan ta oss över till Nya Zeeland och åka till de platserna där dessa underbara filmer är inspelade. Ne nu ska jag kanske sluta att skriva en massa dravell men det är ganska kul att skriva om ingenting.

Vi är sitter nu i minibussen och ganska så snart är vi framme vid busshållsplatsen för Greyhound. Vi har en cirka 30 minuter innan bussen gå så jag springer bort till en affär och köper lite färkost till oss båda. Då vi inte hade ätit mer än frukost den dagen var det npg bäst att ha något med sig, inte för att resan skulle ta så himla lång tid men alltid bra att ha. När jag är tillbaka från affären hinner jag även springa på toaletten en snabbis. Sedan är bussen där och vi kan slänga in våra as till väskor och sedan placera oss i varsitt säte. Jag trycker i mig ett äpple med en gång då jag var en aningen ashungrig. Bussen åker och vi är nu påväg till stället Bundaberg. Där vi har förhoppningar om att hitta jobb och kunna stanna i cirka en månad för att jobba. När jag säger jobb är det inga fina kontorsjobb eller liknande utan hårt arbete på fältet för att plocka frukt, grönsaker eller dylikt. Jag slocknar ganska omedelbart bums och när jag vaknar är det så att det är en halvtimmes paus på en mack. Det blir varsin glass för Chatrin och mig. Jag testar nu för första gången den glass som hon tycker är så in i bänken god. Ja, den var god men är nog inte min favorit glass tror jag inte. Vi hoppar sedan in i bussen igen och fortsätter resan. Busschaffisen informerar om att det är cirka 40 minuter kvar till Bundaberg, skönt! Han sätter på filmen Gone in 60 sekonds eller vad heter den. Ja den med Nicolas Cage i alla fall. Så hinner se 40 minuter av den mycket irriterande nu ville jag se klart den förbannade filmen.

Vi är nu framme i Bundaberg och första tanken för mig i alla fall var att var har vi hamnat? Jag kan inte beskriva detta ställe riktigt det är som Nybro men ändå som en stad men ändå inte. Det är ett mycket underligt ställe. Vi hittar det hostel som vi googlat på men det var fullt så vi går bort till MacDonalds för att få tag på internet och på så vis hitta ett boende till oss. Vi hittar till slut ett ställe och jag ringer och de har varsin säng till oss. Yey säger vi men vi måste gå dit. Det är inte långt så men med 7 ton packing är det de och i denna hetta är allt långt. Vi sitter en stund till på MacDonalds innan vi samlar mod till oss och börjar gå. Under denna lilla stund var det nog bra att ingen människa kom fram till oss och sa något dumt för då hade det nog endast blivit en blodfläck kvar på marken. För fy tusan vad arga vi var under denna lilla färden från MacDonalds till Cellblocks som hostlet heter. Helt sjukt, haha jag har inte varit så arg på länge. Jag tror ingen av oss riktigt vet varför vi var arga egentligen men fy vilka åskmoln som lokalt kom in över Bundaberg under den stunden. Vi kom fram och vi lämpade av alla saker och drog sedan till MacDonalds för att kolla internet igen och för att äta. Vi var båda för trötta och sega för att laga mat och vi hade inget att laga något med ändå. Vi insåg även att vi just den dagen firade två månader i Australien. Som vi firade haha eller inte riktigt va... vi firade med varisn glass innan under dagen och MacDonaldsmat inget att hurra för direkt. Efter att vi suttit där en bra stund kommer det fram en kille i våran ålder och frågar om vi ville hänga med in på en club vid namn Central Station och skulle betala inträdet för oss båda. Vi fattade att något var skumt men spelade med en stund för att se vart det ledde. Hahah sådant detta börjar tänkte vi båda... vi råkar alltid ut för en massa konstiga situationer. Det kom fram sedan att han behövde ha oss för att själv komma in, HAHA! Vi gick ändå med på detta för vafan gratis inträde! Vi gick med in och drog sedan på toa där vi bestämde oss för att dra till hostlet för att i alla fall byta kläder. Vi var ju inte allt för fräscha någon utav oss. När vi väl var framme i vårat rum var det några som sov och vi hade ingen aning om vart vi hade någonting. Det blev tråkigt nog att vi gick och la oss för att vi skulle ju ha väckt halvavärlden om vi hade börjat rota runt i våra väskor. Tur var det för hon som sov skulle upp vid 03.30 på jobb så tur att vi inte väckte henne alltför mycket.

Dagen efter blev det till att fylla i lite formulär gällande jobb. Vi har nu fyllt i både det ena och det andra känns det som. Vi är i alla fall nu med på en jobblista som man måste kolla på kvällen om man har jobb dagen efter eller inte. Vi hoppas på att vi inte behöver jobba förran på tisdag då vi inte har kunnat fixa allt som behövs än då det är stängt här på söndagar. Vi skulle kunnat köpa grejerna som igår lördg men då visste vi inte riktigt allt om vad som behövdes och affärerna har inte öppet länge de dagar heller. Vi behöver stora vatten dunkar, någon bra långärmad tröja och varsin snygg solhatt. Den är nödvändig i detta land om man ska överleva på ett fält med stekande sol. Detta får bli morgondagens bekymmer om vi inte åker på att jobba vilket hade varit bra men inte när vi inte har alla grejer som vi behöver.

Idag har det inte blivit många knop då som jag sa innan är stängt överallt. Vi har gott runt och gått fel en stund när vi skulle hitta Coles (mataffär) som det skulle visa sig vara stängt. Vi hittade det tillslut men endast för att få bekräftat att det var stängt. Mycket dåligt tycker jag men man är nog bortskämd från affärerna i Sverige där är de ju i princip alltid öppna. Vi har idag fått bekraftat att vårat hostel är ett gammalt fängelse... nästan lite läskigt. Haha!!

Nu är det i princip kväll här och det är snart dags att gå och kolla på listan om vi får jobba imorgon eller inte. Sedan blir det en tur till MacDonalds för att få lite gratis internet och där lägga upp detta flummiga blogginlägg.

Nu får ni ha det så gott alla som jag känner men även er som jag inte känner.

/ Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0