Wedding and MacDrive!

Wedding and MacDrive

Jag har just precis upplevt en helt underbar händelse, nämligen så att jag hörde en människa spy i toan bredvid. Höll fanken på att spy själv... usch jag hatar spyor!!

Nu är jag inne på tredje veckan bland tomaterna helt otroligt hemskt är det haha!!! Jag hatar verkligen tomater de är ondskan själv. Ni ska höra hur hjärnttvättad man blir efter att ha hört dessa suporvisor hela tiden tjata och gnata! Det är samma hela tiden Both hands in the bushes (both hand in the buses), faster faster, don't miss any fruit, pick all the grundfruit, to manny stams, take of all the stams. Helt otroligt vad människor kan vara irriterande. Den senaste supervisorn som vi har haft är någon utöver det vanliga. Inte bara tjatar han han har inte en jävla aning om vad han sysslar med. Tjatar och skriker oavbrutet och ett tag tjatade han på mig hela jävla tiden och min ilska bröt ut härom dagen jag kunde inte hålla käft längre. Jag frågade Do you have ant problems with me? ( Har du några problem med mig) han svarade No No No. Efter detta har han inte sagt ett ord till mig haha så himla skönt. Men jag slipper ju inte höra hans ovanligt irriterande stämma. Han har insett att alla från detta hostlet fullkomligt hatar honom så nu har han börjat med att fjäska för oss. Förresten han har sagt några ord till mig och det var såhär... han frågade vart jag kom ifrån och vad jag hette. Sedan sa han om vi hade träffats i en annan situation hade vi kunnat bli vänner och inte bara vänner utan riktigt bra vänner. Tror INTE det Creap!!! Usch jag verkligen hatar människan så fort man ser honom blir man fullständigt rasande! Nog om tomater tycker jag, jag har liksom redan fått min dos med tomater.

Eller kom på att jag måste säga en sak till om dessa tomater. Förra veckan jag tror att det var i torsdags men är inte helt säker men det spelar ingen roll så skulle vi ha en ledig dag, YEAH! Vi båda var överlyckliga och kunde inte fatta att vi faktiskt efter en helvetes massa dagar skulle få en dag ledig! Chatrin gick till sängs tidigt men jag och en tjej till som också skulle vara ledig tog oss lite alkohol och den andra tjejen som heter Richella och kommer från Irland blev en aningens full, HAHA! Så roligt det är att titta på fulla människor. Jag vi skulle ju som sagt få en ledig dag och detta berodde på om det checkade in två nya killar eller inte och de skulle så jobba istället för oss. Dessa två människor kom och jag tror till och med att jag sa att jag älskar dem, för så trött jag var. Jag var uppe en stor del av natten och kom i säng kanske vid 01.00 och skulle sova hela dagen efter var tanken. Men så bra ville skulle det inte sluta. Vid ungefär 04.30 knackar Jerry på dörren och säger sorry girls but you have to work. Då var det så att de nya killarna hade bestämt sig på morgonen eller samma kväll som de kom att de skulle dra till Brisbane. De gick inte ens upp och sa till utan bara sket i att gå upp. Vi var försenade och vi fick lite snabbt slänga på oss våra kläder och hoppa in i bilen. De hade som tur var fixat lite käk till oss som vi kunde ha med oss. Alla var verkligen helt rasande på dessa på människor och det kan de ha tycker jag. Vi kom i alla fall tillslut till tomaterna och jag överlevde även den dagen!

Helgen nu som gick vilka datum kan det ha varit 18:e 19:e november tror jag att det var. Fy tusiken vilken rolig helg det blev helt underbart. Stället Bundaberg är egentligen en skithåla men nu när man har lärt känna alla dessa underbara människor så bara älskar man stället!!

Jo helgen som gick var sam jag sa helt amazing. Hade såå roligt! Jag hade en ledig dag i lördags så som i fredags blev det till att ta till lite party. John som äger stället köpte varsin jug till oss som skulle vara lediga. Han använde pengarna som de två killarna hade betalat i hyra, haha!! Hur bra som helst! Det var i fredags möhippa då det skulle bli bröllop på lördagen. Jag var dock inte med på just den för kom hem lite försent för att kunna göra mig i ordning. Det blev party i alla fall för min del. HAHA!! Efter att John hade köpt oss dessa jugsen sa han gå bort och sätt er vid de borden så får ni se en strippa haha!! Det blev striptease på riktigt! En finne tror jag att det var haha han bor här på hostlet. Mycket mycket fult men så himla roligt. Efter detta sa skulle vi komma bort till John igen och han sa den utav tjejerna som dricker upp sin jug först får en till gratis. Så kan man inte säga till en tävlingsmänniska som jag. Det var jag bara tvungen att vinna har fanken inte tävlat i något på hur länge som helst. Jag VANN!!! HAHA Trodde dock att jag skulle spy efteråt men det gjorde jag inte och kvällen blev hur lyckad som helst. Blev lite mingel bland folket och hamnade efter en stund mellan Michelle och Aaron sa blev sittande där en stund. Jag och en tjej vid namn Bea blev efter ett tag sugna på att ta ett dopp i poolen så så fick det bli med fullmundering på. HAHAH!! (Pappa jag var inte så full som du nu tror, då jag vet att man aldrig ska bada när man har druckit, men jag hade koll på läget) Jag satte mig sen igen mellan Michelle och Aaron och snackade och de i princip bara skrattade åt mig. Kanske hade de all rätt att göra det! Jag minns inte riktigt hur det kom på tal men vi kom på den smarta idén att vi skulle dra bort till Central Station (pub) klockan var nu kanske eller jag har ingen aning om vad klockan var men i alla fall Aaron och jag fick med oss 3 eller fyra andra. Vi gick dit bara för att upptäcka att de inte längre släppte in fler för det var försent. Fan då så vi vände på klacken och drog bort mot hostlet igen men under denna lilla sträcka tappade vi (jag och Aaron) bort alla andra och vi kom även på att vi var hungiga och ville ha glass på MacDonalds. Det blev då ytterligare en U-sväng och nu mot donken. Vi trodde först att det var stängt eller jag trodde att det var stängt eller inte stängt men att det bara var MacDriven som var öppen så det blev så att vi tog den. HAHA! Vi försökte tala i den lilla lådan men inget svar, vi gick vidare mot nästa station med förhoppningar att det skulle vara någon där. Knackade lite på rutan och gjorde lite väsen för att få någons uppmärksamhet från personalen. Icke ett ljud från en endaste liten själ. FAAN!! Vi tog några steg mot hostlet då vi såg att hela placet var fullt med folk. Så vi gick in det vanliga hållet. HAHA! Vi har även kommit på varför inte MacDriven fungerade för oss, jo för att ingen av oss varken körde eller brummade som en bil. Den lärdomen tar vi nu med oss till en annan gång. Vi kom äntligen in och vi kunde beställa. Det blev varsin wrap, en pommes, fanta och ett paket med chicken macbites. Blanda nu inte ihop Chicken MacBites med chickennuggets för det är helt annorlunda. Köp aldrig macbites de är helt meningslösa lådan till dem är hur liten som helst och själva bitarna är endast ett skämt. Så förbannat små. Glass skulle vi ju ha men de serverade inte glass vid den tidpunkten hur fånigt som helst!! Vi satt och åt av denna helt underbara måltid i två timmar eller liknande. Vi gick sen tillbaka till hostlet för att upptäcka att alla som skulle till jobbet nu faktist är uppe och blev avprickade av John. Vi satte oss på biljardbordet och vinkade av dem och önskade dem en trevlig dag på jobbet. Aaron skulle inte heller jobba som på lördagen och han hade spenderat hela fredagen med att vara överlycklig för att hans plan att bli sparkad hade gått i lås. Under lördags kvällen skulle ha få reda på att han var tvungen att jobba som på söndagen! HAHAH! Det var en liten parentes. Precis innan jag somnade stod klockan på 05.05.

Lördagen var här och under kvällen skulle det bli "bröllop" egentligen är det endast en som fyller år men de ska göra kalaset som ett bröllop. Mycket rolig idé tycker jag, haha! Skulle man vara med att äta på bröllopet var man tvungen att betala 8 dollar, men jag glömde bort det och när jag väl kom på det var det för sent. Det gjorde absolut ingenting för jag fick mat i alla fall, haha! You can call that awsome!!! I can't really remember what I bought for drink but I ended up very drunk but good drunk!! The wedding was so funny!! Killen som fyllde år var ju givetvis brudgum och det var en tjej som skulle vara bruden men det blev inte riktigt så haha! Det var en kille från asien någonstans som också hade födelsedag och blev brud! Det var helt stört egentligen haha! Det var verkligen som ett bröllop det var cermonin of course, middag, tal och dansen! HAHA! FUNNY! Det blev party all night long och jag skulle upp och jobba vid 03.30... det är smart Elin! Jag känner mig så smart ibland. Sängen landade jag i vid cirka 02.30 så en timmes sömn det är i alla fall bättre än ingen alls. Det är nu det roliga är och det är att Aaron som hade gjort allt för att bli sparkad och även blivit det var tvungen att jobba haha! Så första tomat raden var faktiskt riktigt rolig då vi båda var en aningens påverkade fortfarande haha! Hade det riktigt roligt där bland tomaterna när vi gick med varsin hink och var allmänt fåniga! Den dagen tycktes aldrig ta slut haha men tillslut var den faktiskt över och vi kunde åka hem! Helt awsome! Senare på kvällen blev det en tur till MacDonalds för att käka lite och köpa den där glassen som vi inte kunde köpa på fredagskvällen! Det var en underbar glass med många kalorier! Jag gick faktiskt och la mig i tid den kvällen för jag var helt borta! Jag sa adjö till Aaron som skulle åka dagen efter och jag skulle när han åkte vara på helvetes tomatplacet!

Nu i veckan har vi jobbat som små as och jag är helt utmattad hela tiden. Chatrin jobbar inte längre bland tomaterna. Hon planterar nu träd.

Idag som är den 23:e november hade jag faktiskt en ledig dag. Hur bra som helst och denna dagen har jag gjort absolut ingenting. Suttit vid datorn och sett två filmer. Kollade dem tillsammans med Bea, det blev Bridesmaids och Bad Teacher. De var båda mycket roliga och jag kan faktiskt rekommendera dem!

Nu får ni ha det så gott! Hur kallt har ni det hemma nu? Jag skulle faktiskt vilja ha lite kyla för det är fan i mig outhärdligt ibland.

/ Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0