Beerhunting

Beerhunting

Ja, vart ska jag börja egentligen har inte en aning om när jag skrev senast eller vad jag skrev om. Tror att jag skiter i det och bara tar det som jag kan komma ihåg eller inte kommer ihåg, haha! Ja vad har vi egentligen gjort de senaste dagarna? Jag har nog varit full den mesta av tiden sedan i Onsdags eller vilken dag det nu va det började.

Onsdagen den 5:e oktober blev det en tur till ett ställe som heter Music Café. Det var en snubbe från Hostlet som spelade då onsdagar är Open Mic. Han var enligt mig ganska duktig på att spela gitarr men överlag var hans framförande mycket BORING, sorry men det var verkligen dagens sanning. Det var en annan dock som spelade och han var faktiskt ganska så grym. Det skulle senare visa sig att det blev en mycket intressant kväll, HAHA! Blev ett par tårar den kvällen faktiskt, inte dåliga tårar utan bra. Det var en mycket trevlig vistelse på Music Café efter detta besök drog vi tillbaka till hostlet.

En liten parantes innan vi fortsätter med torsdagen. Som jag tror att jag har sagt innan så var vi tvungna att byta rum och tur va väl det inte för att det var några fel på det andra rummet. Men hade vi inte bytt rum hade vi aldrig träffat världens skönaste snubbe! Tysk är han, haha men det jämnar ut sig då han är hur jäkla rolig som helst. Kommer senare att berätta om mina och Jonas upptåg! Jag säger bara, HAHAHAH! Jag har även i dagarna hunnit med att se på Star Wars tror att det var episode 4, men ska inte svära på det. De filmerna blir då fan aldrig dåliga man kan se dem om och om igen. Har hunnit med att fula en hel del faktiskt de senaste dagarna.

Nu blir det en liten tillbaka blick från i torsdag. Dagen började med en mycket lång sovmorgon om jag inte minns fel. Det känns troligt då det blev en mycket lång natt i onsdags. Denna dag var tänkt att bli ganska lugn och absolut ingen alkohol då vi skulle spara oss till fredagen. Men planen gick i kras!! Jag kollade på Thor i sällskapsrummet och när jag kom tillbaka till rummet var folket i full gång med att spela Ring of Fire. Ja då blev jag ju "tvungen" att deltaga i detta oehörda inteligens spel haha! Klockan blev 23 tror jag och då måste det va ganska så låg ljud nivå på hostlet då det ligger i ett bostads område. Efter att alla människor velat fram och tillbaka en hilma stund blev det tillslut så att vissa drog ut på krogen. En av dessa var ju då jag inte var jag klädd för detta men skit i det. Blev en mycket städad kväll ändå, men med mycket skratt. Jag vet inte hur dags klockan var när gick därifrån men det blev i alla fall en tur till Hungry Jacks för en hamburgare för mig och tre andra. Sängen nästa!!

Fredagen var här och det var verkligen denna dagen som vi hade sett fram emot att gå ut. Ska säga att det även denna dag blev en mycket sen frukost. Till mitt försvar så är det så att jag har gått och lagt mig mycket sent och har därför inte sovit så mycket ändå. Kvällen kom och vi började göra oss i ordning för en lång natt, men vi blev båda väldigt off. Särskilt jag då jag fortfarande var en mycket trött människa från de andra kvällarnas händelser. Det blev så att vi båda gick till rummet och där blev det så att vi kollade på The Mommy 3. Jag ska säga er att denna film är en mycket dålig film, så ni missar ingenting om ni inte skulle se den. Men var mycket underhållade att titta på bara för att se hur dåligt allt var. När väl detta var över blev det ett samtal till Louise. Mycket trevligt att snacka lite skit om vad som händer här och om vad som händer där hemma. Så en lång pratstund blev det! Samtalet avslutades tyvärr väldigt abrubt då min mobil dog. Dumt!! Det var sedan min tanke att gå och lägga mig men istället blev jag bjuden på öl av en snubbe från Nya Zeeland vid namn Zack. Blev på detta vis en ganska så sen kväll för min del i alla fall.

Jag glömde säga en mycket väsentlig sak som hände denna dag. Jag tror i alla fall att det var i fredags som jag klättrade. När jag säger klättra så menar jag inte på någon nördig klättervägg utan på riktigt. Det var verkligen en helt fantastisk upplevelse att verkligen få pusha sig själv till det yttersta. Så jäkla kul var det! Alla borde testa detta för så coolt det var. Jag tog mig ända upp till toppen!!!

Lördag

Lördagen blev en mycket minnesvärd kväll kan man säga och då är det en underdrift. Själva dagen var väl lite som de innan. Hände inte så jätte mycket ändå i alla fall inte vad jag minns. Chatrin var denna kväll och gjorde helt andra grejer så denna kväll var vi uppdelade. Ja i lördagskväll var det gratis BBQ på hostlet och gratis mat tackar man inte nej till särskilt inte när man är en smålänning. Det var inte någon avancerad grillning men vad fan spelar det för roll när alla ändå har tänkt att gå ut. Trevligt var det i alla fall det blev sedan när klockan var rätt dags att gå och göra sig i ordning. Jag hade precis fått på mig lite snyggare kläder då jag kom på att jag glömt mitt goone borta vid borden. (Goone är för er som inte vet en helvetes dricka. Det smakaar vin men i detta helvete har de blandat i fisk, mjölk, ägg och vad nu fan det är mer. Billigt men satan i gatan vad äckligt det är.) Så går dit för att hämta boxen men hittar den inte, jag tänker då vad faan! Jaha kan inte göra så mycket åt det och går tillbaka för att även fräscha upp det lilla nyllet också. Då har Jonas goonet, jag drar en lättnadens suck och blir en mycket glad människa. Vi skapar nu en bar i fönstret och jag tror inte jag ska försöka beskriva utan ni får se denna fantastiska uppfinning på bild istället. Mycket fiffigt! Vi drar nu in mot staden med buss. Hittar efter en ganska bra stunds letande ett mycket bra ställe. Nu är äntligen alla samlade och det är ASKUL! Jag ska inte ens försöka ge mig på att ange några tider för jag har absolut ingen aning. Alla byter sedan ställe och kommer enligt mig till ett mycket bättre ställe. Det jag nu ska berätta är verkligen ett av de mest äckliga saker jag gjort men det skiter jag faktiskt fullständigt i för så himla roligt har jag aldrig haft i mitt liv så detta minne kommer föralltid ligga mig varmt om hjärtat. Jag, Jonas och en hel del av de andra står på ett dansgolv, då Jonas kommer med ett förslag jag då inte kan tacka nej till haha! Det är nu vi två går på BEERHUNTING! Vi ska försöka hitta fria öl. Tror att det får bli det sista om just beerhuntningen haha! Det är sedan dags att gå hem eller alla andra tog tydligen taxi! Jag fick gå så mina fötter tyckte inte om mig just i den stunden. Vi traskar på ooch träffar på en schweizare som snackar snackar och snackar lite till. HAHA, strunt i det skön människa även det. Ja resan från krogen och till hostlet är något jag heller aldrig kommer att glömma. Då det hade hunnit bli ljust så hade några nördar redan startat en cykeltävling. De skulle cykla från Brisbane till Gold Coast. Helt nördiga enligt oss. Väl framme blir det självklart sängen och jag kollar på klockan och hon är runt 06.00. Vi säger godnatt och hinner väl lagom lägga ner huvudet på kudden då en fransmans hörlurar lossnnaar från själva mp3-spelaren och det blir ett jäkla liv. Ingen annan vaknar utan vi får ta tag i detta och det slutar med ytterliggare en mycket märklig och knäpp situation. Jag tror att mina magmuskler fick sig en rejäl omgång, HAHA! Nu blev det god natt faktiskt!

Söndag

Gårdagen började med en mycket trött Elin så blev en låång morgon och en mycket sen frukost eller faktum är att jag sket frukosten. Chatrin var inne i stan och traskde för sig själv då jag var en mycket osocial person just igår morse. Hon köpte sushi som vi sedan tryckte i oss. Igår blev det även lite grillning för att just Jonas som idag skulle åka till Cairns. Svikare säger jag haha! Ja alla va kan man säga ganska off men det blev sedan bestämt att vi skulle gå till ett ställe som heter The Fox för att ta varsin öl. Det va den ursrungliga planen i alla fall. Det blev inte riktigt så. Det blev aningens fler öl än en var, haha! Men roligt hade vi, haha! Det var även igår en mycket sjuk kväll haha! Resan från krogen och tillbaka hit blev återigen en mycket rolig upplevelse. Väl här på hostlet vet jag inte vad som flög i oss men tror att det började med att vi gjorde en mycket stor upptäckt. Alla fransmän i vårat rum va borta och ska säga att de fortfarande inte har kommit tillbaka fastän att deras grejer är kvar. Det var bara jag, Jonas och Pontus. Det slog nu lite slint tror jag för innan vi upptäckte att vi var själva hann jag ta på mig nattlinnet osv. Så flummet fortsatte en bra stund till. Blev en mycket lyckad kväll och en trött Elin vaknade upp igen idag på morgonen.

Måndagen den 10 oktober blev en slödag och en sorgedag haha! Då en viss person idag åkte vidare. The Two Beerhunters will be united again hahah!! Helt stört faktiskt säger igen att detta är den roligaste helgen någonsin, har aldrig skrattat såhär mycket i mitt liv. Så himla underbart. Jag har idag tagit en dusch, klätt på mig, sminkat mig och stekt korv. Det är typ vad jag har åstadkommit under denna dag! Helt otroligt faktiskt haha!

Ligger nu i sängen och fick precis reda på att vi får hänga med och campa till helgen tillsammans med Ben och några till antar jag. Ben är alltså australiensaren som raggade upp Chatrin för två veckor sedan. Det ska bli mycket trevligt!

Morgondagen består av billetande så att vi kan börja vår resa norrut och mot Cairns! Hoppas att det verkligen löser sig snart. Tänkte att jag skulle fråga en utav tyskarna att hjälpa till då han är mekaniker.

Nu blir det till att titta på en film som heter The Greenbutcher. En dansk film ska det vara, hoppas att den lyckas hålla mig vaken!

Nu får ni alla ha det gott och håll tillgodo med de kommande bilderna! Säger SINNESSJUK helg och det får avsluta detta ganska så sammanfattande inlägg!

                                                                                 /Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0