It's a duck... No it's a bird!

Good evening people!

We did find our way home and I think that that is a miracle for being us two!

Vi har idag varit på en lång vandring i Noosa National Park. En mycket trevlig och häftig dag, men varm. Idag har det faktiskt varit ganska så hett och just denna dag är vi på vandring. Det var det värt tycker jag. Va skönt att svettas lite. Vi har sett en hel del denna dag.

Dagen började med att vi satt varsin stund vid datorn sedan blev det frukost. Frukosten bestod av rostat bröd med avokado på och varsin kopp te. Låter inte så häftigt men är faktiskt mycket gott med avokado på macka. Vi kom tillslut iväg med bussen och hoppade av där vi skulle. Vi skulle innan vi gick på riktigt ta och köpa lite lunch att ha med oss. Det blev varsin wrap och efter det gick vi mot national parken... trodde vi i alla fall. Efter att ha gott en stund upptäcker vi att vi går precis åt helvete fel håll, så det är bara att vända på klacken och traska mot andra hållet. Vi kommer efter att traskat en bra stund tycker vi båda fram till national parken och vi ska nu välja vilken väg vi vill gå. Vi går givetvis den som tar längst tid och vi traskar iväg. Vi hittar under turens gång en hel del häftiga vyer. Vi ser faktiskt några vilda kakaduor av något slag kan vara så enkelt som så att den heter svart kakadua. Det var faktiskt coolt att se vilda. Jag fick även se en ganska så cool ödla springa in bland snåren och gömma sig. Den vägrade givetvis komma ut igen så att jag skulle kunna ta ett kort. Vi såg på en strand som var längs med leden några konstiga grejer. Det var ett hål i sanden och runt hålet låg det en himla massa sandkulor. Jag kunde inte komma på vad det var men kändes som om jag hade sett det på tv någon gång. Efter att ha gått en bit på stranden då jag precis ska säga att det skulle kunna vara en krabba som har gjort det, då kommer det upp en liten krabba och bekräftar mina misstankar. Vi blir båda två helt störda och gör allt för att kunna fånga den på bild. Jag tror faktiskt att jag lyckades. Det var coolt. Vi traskar sen vidare och kommer efter ett tag till hostlet. Vi har vandrat från 13.00 till 17.00 skulle det nog kunna vara, vet inte riktigt med skulle kunna tänka mig det. Nu har det blivit en dusch för min del, Chatrin står i duschen nu. Sedan blir det troligtvis en tur till affären för att handla lite mat.

Glömde säga att när vi såg dessa kakaduor stannade det ett gammalt par och fotade dem. Kvinnan säger och It's a duck och mannen säger no it's a bird. Jag håller på att dö där i solgasset. HAHAH! Smarta människor det finns!

Imorgon blir det troligtvis en tur till en strand trevligt ska det bli. Sedan på fredag blir det en tur ut till Noosa Everglades och det ska bli skitcoolt!!! Hoppas att vi har vädret med oss då och att alla djur vill visa sig för oss!! På lördag drar vi vidare mot Hervey Bay om allt går enligt planerna och det hoppas jag att de gör. Efter Hervey Bay blir det troligtvis Fraser Island.

Ha det gott i höstkylan, men faktiskt om jag ska vara ärlig så är det ganska så mysigt med höstrusk!

/ Elin


Kommentarer
Postat av: elisabeth lundqvist

Hej Elin!

Läser Din blogg och konstaterar att Du upplever mkt.

Mycket handlar om djur natur och även en del festande. Kul tycker jag. Hervey bay är ett ställe där jag har en f.d. arbetskamrat som bor. Hon heter Lena Clifford och hon och hennes man flyttade dit i nov. 2010. Dom bodde i Karlskrona förut. Nu jobbar dom på ett sjukhus där.

Ja Daisy hade fina dagar i norrland. Hon hängde med ut i skogen när Maria och jag red på några skitmysiga hästar. Hade köpt en reflektväst till henne som hon är jättesöt i,och det första hon gjorde var att rulla sig i hästskit för att sedan äta upp en del av det samma.

Denna helgen har Daisy åkt med Maria och hennes pojkvän Erik till Falkenberg. Enligt Erik ska det bli harjakt på lördag.

Daisy är verkligen en superfin hund. Det är svårt att inte älska henne!

Ha det fortsatt bra och sköt om Dej! Hälsa Din reskompis fast jag inte känner henne!

VOV och hälsningar från

Daisy och Elisabeth

2011-10-27 @ 23:28:00
Postat av: Anonym

2011-10-27 @ 23:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0