Solbränna och sandmän

Hej hej!

Vi har nu anlänt till Noosa och har varit här sedan i måndags om jag inte missminner mig. Än så länge har det bara varit positiva upplevelser.

I måndags var ju dagen vi lämnade det lilla stället vid namn Mooloolaba och skulle ge oss av mot Noosa. I Mooloolaba behövde vi inte checka ut förran klockan 10.30 så vi kunde sova en bra stund den morgonen. Vår buss som skulle ta oss till Noosa gick inte förran 14.45 så vi hade ett par timmar att slå ihjäl. Vi sysselsatte oss med facebook ett bra tag och sedan var det helt plötsligt dags att gå till busshållsplatsen. Vi gick i god tid! Vi skulle på vägen till bussen köpa lunch lite snabbt och enkelt så det blev varisn wrap på macdonalds. Det var ganska så nära till busshållplatsen men vi lyckades ändå precis hinna med den. Vi hittade inte den exakta platsen där bussen skulle komma och det fanns lite busshållsplatser överallt. Vi hann i alla fall med den förbannade bussen efter en liten joggingtur. En timme senare kom vi fram till Noosa Junction och det var nu dags att leta boende. Vi hittade ett som heter Dolphins Beachouse. Ett ställe som i princip är helt rosa. Ett ganska så trevligt hostel faktiskt. Mycket nära till en strand så det är toppen. Måndagskväll skulle det vara gratis hamburgare på ett ställe inne i centrum och allt som är gratis är ju gott. Vi gick dit för att vi var för snåla för att betala för taxi. Under denna resan hittade vi en helt gigantisk mask. Det var helt stört vad stor den var. Bild på den kommer att komma på facebook. Vi kom efter ytterligare en stund fram till det där stället men då hade köket stängt så vi missade det med endast några minuter. Vi var ju ändå tvunga att äta så det blev en kycklingburgare på KFC då det var nästan det enda som var öppet. Tanken var också att vi skulle ta någon öl men då ingen av oss var på det humöret beslöt vi oss för att gå tillbaka till hostlet.

Igår blev det en dag på stranden. Sunshine Beach tror jag faktiskt att den heter. Vilka vågor det är på dessa ställena. Helt otroligt inte vad man är van vid från Östersjön. Helt andra dimensioner. Vi låg där en ganska stor del av dagen och stekte. Jag smörjde in mig ganska så rejält då jag vet vad som händer annars, men var lite för dåligt insmörjd i ansiktet så är en aningen röd där, haha! Då jag inte är en sådan människa som gillar att ligga och steka för länge, bestämde jag mig för att gå en runda längs med stranden. Jag hittade blåsmaneter. Skitcoola men om man skulle trampa på en skulle det bli aj, aj! Men häftigt att titta se på dock. Jag hittade även en massa häftiga snäckor på min lilla promenad. Efter den turen la jag mig en stund till på den helt sanddränkta handduken, men det gick inte länge då det började blåsa en hel del så man blev helt begravd i sand. Båda tröttnade på att få 3 liter sand överallt hela tiden så vi gick tillbaka till hostlet för att ta en välbehövd dusch. Efter duschen blev det en tur till coles för att handla lite mat till kvällen. På menyn blev det kyckling men någon sås och ris. Blev faktiskt ganska så lyckat. Klockan var inte så speciellt myckat vid det här laget men trött var jag för det. Hade inte tänkt att lägga mig så tidigt men det blev en ganska tidig kväll. Kanske behövdes inte vet jag.

Idag ska vi åka ut till en national park och se lite fantastisk natur hoppas jag. Så ska bli en spännande dag. Det kan bli så att vi efter Noosa åker över till Fraiser Island inte helt bestämt än men det är i alla fall på kartan.

Nu får ni ha det kanon everybody!

/ Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0