Wet wet wet

Hello alla glada manniskor!

Vad hander?
Forra veckan hande dte nog inte nagot direkt ashaftigt skule jag inte kunna pasta.
I fredags daremot akte vi med Ben och hans polare till en sjo som heter Lake Moogarah for att campa. Vi hade fragat om vi skulle campa vid en camping eller i ingenstans och det sas att det skulle vara mitt ute i ingenstans. Sa jag var forberedd pa att ga och kissa bakom en buske den typen av camping hade jag forvantat mig. Detta var logn, det fanns bade toalett och dusch. De tande en brasa och Chatrin och jag vantade pa att de skulle lagga pa nagon galler eller sa pa elden eller tt de skulle ha grillpinnar. Men inte har har man med sig en gasolgrill!! vad fan ar det man har en riktigt eld men man grillar pa en gasolgrill, det far jag da fanken inte ihop. Det var verkligen inget konstigt med det tyckte de andra, Chatrin och jag dog nastan av skratt.
Vi hade  alla fall talt att sova i sa det var i alla fall nastan som riktg camping. Forsta natten kom det efter att vi hade sovit en stund ett helvetes askvader och da sjalvklart ett helvetes regnvader. Taltet var inte riktigt sadar jattebra pa att halla allt vatten ute sa i princip allt var pa morgon ganska sa dyngsurt. Men men det var en upplevelse bara det tycker jag. 
Lordagen blev det till att aka lite bat, for ja de hade med sig batar ocksa. baten tog oss till andra sidan av sjon och dar fanns ett vattenfall. Det fann lite klippor man kunde klatra upp pa och hoppa i vattnet. Det blev ju sa att jag gjorde detta... var en mycket haftig upplevelse att hoppa fran en ganska hog klippa och ratt ner i vattnet. Frant som tusan! efter att ha varit dar en bra stund akte vi tillbaka till platsen dar vi campade.
Under denna eftermiddag kom det ytterligare ett askvader som inte var av denna varld. Man blev verkligen dov nar smallarna kom. Men det var ganska sa haftigt anda.
Fick i oss lite kak och efter ytterkigare en stund var det dags for mig och Chatrin att testa pa tubeing, ASKUL! Tubeing ar alltsa som sa att man liggen som pa en uppblasbar rund madrass och ska helt enkelt forsoka halla sig kvar medans baten gor allt i sin makt for att fa av personerna bakom baten. Mycket roligt, men aven mycket jobbigt. 
Det var sedan morkt och det var dags for lite grillning, hamburgare blev det denna gang. Mycket mumsigt blev det ska jag tala om! 
Sen var ju tanken att  jag skulle fa i mig lite alkohol men fick i mig tre ol tror jag sedan orkade jag inte mer, var som om nagon verkligen hade knockat mig... sa in i helvetes trott blev jag. Sa blev det blev till att krypa ner i sovsacken redan vid 23.30. Mycket trakigt men jag kunde da fan inte halla ogonen oppna knappt.
Sondagen blev en lugn dag. Laste faktiskt en hel del i en bok och bara tog det lugnt. Efter att vi alla hjalpts at att plocka ihop grejerna begav vi oss av mot Brisbane. Vi akte med ben hem och sov dar, da hostlet var fullbokat och vi inte kunde fa tillltrade forrans pa mandag alltsa igar. 
val hos ben lagade vi lite mat och kollade film och tog det allmant lugnt. 

Igar mandag blev det en tur ut till en forort for att kolla pa bilar. Vi kollade pa manga men de flesta var i helt andra prisklasser an vad vi ville ha. Vi hittade efter ett tag ett stalle som nastan hade vara priser och de ska forsoka gora allt for att fa tag pa en bil till oss under denna veckan. Hoppas pa att de hittar nagot. Nar vi var klara dar sag vi en skylt som gjorde att vi tankte men vi kan nog ga till den forsta busshallsplatsen det kan inte vara sa langt. Antagligen var det inte sa langt men vi gick sa in i helvete fel! Vi gick, gick och vi vi lite till, da bada hade flippflopp var fotterna inte speciellt glada pa oss efter en stund. Jag sa efter att vi gat en evigheter vad ar det for mening med detta och bara lite senare sa nastan skriver Chatrin IKEA. Jaa, det ar ett IKEA varuhus lite langre fram. Vi far damp och ar ganska glada det var detta sm var meningen. Vi at pa IKEA kottbullar blev det saklart och va har nu aven inhandlat en lingonsylt, decilitermatt och EN OSTHYVEL! Hur svart kan det vara for folk i varlen att ha osthyvel. Sa nu slipper vi skara ost med en kniv och fa metertjocka skivor. Hur bra som helst! Men tror anda att lingon var det basta... igar kvall at jag lingon med mjolk och jag tror aldrig att det har smakat sa gott forut. 
Nu idag har vi varit runt pa lite olika hostel for att kolla efter bilar. chatrin ar just nu och blonderar haret. Jag ska fixa mitt har vid 15.30. 

Nu far ni ha det sa gott alla!! 
                                                              /Elin    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0