What kind of name is Mooloolaba?

Hejsan hoppsan i lingonskogen!

Idag har vi lördagen den 22:a oktober och vi befinner oss i Mooloolaba.

I onsdags blev det faktiskt inte många knop gjorda mer än att vi lagade lite svensk mat tillsammans med Pontus. Det blev köttbullar och potatismos. Det blev riktigt gott eftersom att vi hade LINGONSylt till. Lingonen fick va tag på i måndags när vi var på biljakt lite utanför Brisbane. Vi var runt lite överallt och tittade på bilar av alla dess former. När vi hade kollat klart och konstaterat att det inte fanns någon bil som passade oss i den prisklassen vi ville vara i, var det dags att gå. Vi tänkte att vi kanske kunde gå till den första busshållsplatsen, så vi började traska och vi traskade verkligen. Vi gick, gick och gick. Våra fötter verkligen hatade oss då vi endast hade flippflopp på oss. Jag sa efter en stund vad är meningen med detta och bara en liten stund senare nästan skriker Chatrin IKEA och banne mig där är IKEA. Vi blir båda helt överlyckliga och upptäcker att vi har gått precis åt helvete fel håll mot vad vi skulle, men när va nu hade upptäckt IKEA var det struntsamma. Vi gick in och åt varsin medium portion med köttbullar. Ska säga er att det var mycket gott! I alla fall efter det gick vi till IKEA-butiken och köpte lingon och Chatrin köpte andra typiskt svenska grejer som hon skulle bjuda Ben på. När vi stod i kön för att betala sa Chatrin att han som stod i kassan inte såg helt dum ut och jag tittade och konstaterade att han verkligen inte såg fel ut alls. Vi fortsatte att elta på lite grodor på svenska för att sedan upptäcka att människan hade bott i Sverige i tre år och kunde flytande svenska. Vi blev nog aningen röda, haha! Mycket roligt! Gävle hade han bott i pojken.

I torsdags blev det en lång stund på bibblan för att göra lite nytta... jag skickade faktiskt lite mejl så lite nytta blev det förutom facebook då förstås, haha! Efter det blev det en tur till coles för att handla lite käk och det blev en premiär på micromat. Då vi verkligen inte orkade att laga mat, men även för att vi inte ville köpa på oss en massa mat då vi skulle lämna Brisbane en dag senare. Senare gjorde Chatrin sig i ordning för att åka till Ben. Jag la mig i tv-rummet och valde en film. Valde först Kick-ass men den skivan var försvunnen så det fick bli Lord of the rings - The Two Towers. Mycket bra val av mig tycker jag, ar ett bra tag sedan jag såg någon utav de filmerna. Jag hann även med att tvätta, packa och sitta vid internet en mycket lång stund. Det blev sedan dags för sängen.

I fredags alltså igår blev dagen då vi lämnade Brizzy. Det var faktiskt lite sorgligt, då man vid det här laget lärt känna en del människor och hostlet kändes nästan som ett hem. Så det var med blandade känslor som vi lämnade hostlet Somewhere to stay. Men det var nu dags att dra vidare mot nya äventyr. Vi tog en buss vid 12.30 mot ett ställe som då heter Mooloolaba. Resan gick ganska fort ändå och vi lyckades under denna ganska så korta stund göra bort oss ganska så rejält. Vi snackade lite för mycket om några människor som var brittiska men en utav dem kunde tydligen lite svenska. Rätt var det va så säger människan några ord på svenska och vi typ dör. Jag vill bara sjunka ner genom jorden. HAHA! Varför kan människorna svenska. Vi måste helt klart vara försiktigare i framtiden. Vi var i alla fall tillslut framme vid det nya hostlet. Vi la in allt vårt bråte och gick sedan ut för att hitta lite käk. Det skulle inte visa sig vara svårt på något sätt, då vi i princip är omringade av snabbmatskedjor. Det blev efter det en tur till stranden. Ja, det finns en strand!! Hurra hurra, tycker jag! Så nu har jag genomfört första doppet i havet. Det var en mycket salt upplevelse, men det tycker man nog om allt havsvatten eftersom att jag är van vvid Östersjöns inte alls salta vatten. Vilka vågor det var såå coolt, men det för verkligen respekt med sig. Man kan verkligen förstå att det kan hända hemska olyckor i sådana vatten.

Vi drog sedan mot hostlet och skulle ta en dusch för att sedan gå ut och ta en öl. Det blev så att vi tillslut kom ut för att inse vilken håla vi hamnat i. Var ju helt dött överallt. Vart har vi hamnat tänkte jag, men nu är man ju ganska bortskämd med utelivet i Brisbane. Jag frågade några om vilka ställen som man ska gå till här i Mooloolaba och vi fick två ställen som förslag. Efter att vi tagit en öl blev det så att vi drog vidare till det andra stället för att egentligen bara kolla vad det var för ställe. Vi gick förbi ett ställe och tänkte men vad fanken där är ju bara gamla människor så nu var tanken att dra tillbaka till hostlet och komma i säng i tid. På väg tillbaka mötte vi ett helt gäng med killar som tyckte vi skulle följa med dem till den där baren, vi sa ok men sa även till dem att det faktiskt såg ganska så trist ut. Vi upptäckte sedan att vi hade gått förbi helt fel ställe, haha! När vi nu var på rätt ställe, var det faktiskt mycket bättre än det andra "pensionär stället". Vi kom in och efter att ha suttit där en stund och pratat lite skit med varandra blev det en föreställning jag sent kommer glömma. HAHA!!! Det blev typ en lapdance, haha! Jag trodde att jag skulle dö av pinsamhet då jag absolut var alldelesoo blir det istället imorgon söndag. Idag har vi verkligen inte gjort ett skit. Vi har knappt varit ur sängen och klockan är nu 16.40. Men nu ska vi faktiskt snart ta tag i och göra något med denna dag.

Nu tror jag att jag fått med det mesta för de senaste dagarna. Ikväll blir det en lugn kväll med kanske en bra film eller liknade.

Nu får ni ha det så kanon!

/ Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0