Gott och blandat!

Idag den 09/09 var tanken att jag skulle ut på mitt livs båttur, nämligen valsafari. Skitväder stoppade denna utflykt. Jag säger bara FAN!! Jag ska kolla upp om det skulle kunna funka att åka ut imorgon istället hade ju varit awsome! Jag har alltid velat göra något sådant, då jag tycker att dessa enorma djur är så fruktansvärt inspirerande. Helt otroliga enligt mig, s hoppas verkligen att jag ska kunna komma iväg imorgon.

Idag går dagen åt till att planera lite istället, då det ändå är skitväder. Hoppas vi kommer på en lösning på allt, men det tror jag att vi gör. Free Wi-fi here we come MacDonalds...!

Jag ska säga en sak så ni förstår hur jävla in i helvete dyrt det oftast är här... vi såg igår en glass som kostade 35 kronor helt sinnessjukt. Det var inte ens någon speciell utan en helt vanlig typ GB glass. Det är därför det typ inte är några tjocka här för folk har fan inte råd med onyttigheter.

Igår va vi runt lite kring hamnen, men vi var även i en park som heter Royal Botanic Gardens.

Alltså gillar man blommor så sska man verkligen uppsöka denna plats, för det var verkligen fint där. Hur mycket häftiga blommor och träd som helst. I denna park var såg vi även Flying Foxes. De är verkligen mycket större än vad man skulle kunna föreställa sig! Deras vingar ser otroligt häftiga ut. Man skulle kunna tro att de är klumpiga av sig, men nej nej det är verkligen tvärtom. De landar så smidigt i trädtopparna. Vi såg även en hel del med fåglar som då helt klart inte är särskilt lika våra fåglar där hemma i Sverige. Vi såg två stycken papegojor som grävde en jättegrop. De tittade upp då och då ur sin grop. Verkligen söta när de grävde och i princip ignorerade oss.

Idag ska jag även säga att vi höll på att fastna i en hiss på hostlet, Haha! Hade ju varit fint att sitta där hela dagen. Tillslut öppnade sig de förbannade dörrarna sig. Denna hiss skulle man nog kunna skriva en hel uppsats om med endast svordomar, då detta verkligen måste vara världens slöaste hiss. Helt otroligt att en hiss kan vara så långsam. Men men inte så mycket att göra åt saken dock.

Nu blir det fortsatt att hänga på MacDonalds en stund sen får vi se vad som händer under denna dag. Hoppas verkligen att det spricker upp lite så solen kan titta fram! Hade varit trevligt, för just nu är det verkligen inte trevligt väder. Men men tyvärr kan man inte göra något åt detta heller, kanske möjligtvis dansa en soldans eller liknande. Haha! Måste också säga att det var en människa idag som trodde att vi var ifrån Tyskland vad är detta för förolämpningar, Hehe! Idag ska vi äta svensk mat JA! Vi ska till IKEA och äta köttbullar, potatis, gräddsås och lingon mums mums!

Ha det gott allesammans där hemme i Sweden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0