Kulturresa

Hejsan hoppsan!

28/09

Vad har hant sedan sist egentligen? Ja, jag vet inte om jag kan svara pa det heller dagarna tycks liksom smalta ihop ganska mycket. Det ar som en enda grot! Just nu sitter jag i alla fall pa biblioteket och lyssnar pa mitt alskade Bon Jovi! Tanken ar nu att jag ska skriva vad som har hant de senaste dagarna. Inte den lattaste uppgiften ska jag saga er, men jag ska i alla fall gora ett tappert forsok.

Borjar med gardagen sa far vi se vad jag kommer ihag.

Igar blev det lite traskandde runt i stan for att leta upp ett par parker som tydligen skulle vara ganska sa fina. Den forsta vi var i hette Royal Botanic Gardens precis som den i Sydney men den har i Brisbane var verkligen kass sa ska ni dit behover ni inte ga dit for sa haftigt va det inte.

Daremot den andra parken var faktiskt mycket fin, kommer dock inte ihag vad den hette men jag skulle kunna kolla upp det. Tyvarr hittar jag inte min lilla karta, men strunt i det. Den var i alla fall mycket valskott och fin. Var faktiskt mycket fin park. Till och med en manniska som jag som i normala fall inte ar nagon blommperson tyckte att det var mycket trevligt faktiskt. En mycket trevlig dag som avslutades med lite slapp pa hostlet. Vi lagade lite mat i form av kyckling med typ sandar Uncle Ben sotsursas rora, det slank ner mycket fint faktiskt. Gardagen avslutades med lite Pirates 3 och Dude where's my car innan det blev en liten tur till sangen.

Nagot som jag glomde saga om i Mandags var att vi alla 5 svenskar plus tva tyskar gick till Music Bar och at tacos. Blev en mycket trevlig kvall det dar anda. Spelades lite biljard och kortspel. Blev lite kortspel som snap som man inte behover vara speciellt strategisk for att klara av. Vi hemma kallar snap for bubblan om det ar nagra hemma som hanger med da. Vi skulle fran borjan spela plump men det sket sig ganska kraftigt da inte de ratta reglerna kom fram. Den ena av svenskarna som heter Fredrik trodde att han kunde detta spel men nej nej var ju inte ratt nagonstans tyvarr sa kom jag inte ihag allt sjalv men att han hade fel var ett som var sakert. Det blev da snap istallet tror aldrig det hade funkat med plump det var for manga nyborjare och de flesta hade druckit nagra ol. Forvirrad ar vad det skulle ha blivit. Efter att vi suttit dar en bra stund drog chatrin och jag oss mot sangen da den tycktes ropa pa oss.

Idag

Idag blev det en sovmorgon och lite halvseg formiddag skulle man lugnt kunna saga.

Sen blev det en tur till bibblan for att checka laget. Nar vi satt har vid varsin dator gick jag in pa aftonbladet och jag hittade ett klipp troligen helt efter alla andra men i alla fall. Det var om ett lejon som hette Christian. Han hade va uppvaxt hos tva amerikanska man, men de insag att han var for stor och fick honom till afrika for att fa honom till ett vilt lejon. Det blev han och ett ar senare skulle da aka och halsa pa sin gamla van. Folk sa att var beredda han kommer inte att komma ihag er. Efter att de letat lange hittade de lejonet Christian och nar Christian sag vilka det var borjar han springa och kastar sig over dem kramar och pussar dem. efter ett tag tar han dit sin nya "fru" och hon later sig bli klappad. Den lejonhonan har ju troligtvis varit vild fran borjan. Sa dar satt jag och bolade som alla barn som springer runt har. Helt otroligt enligt mig, man ska fan INTE underskatta djur pa nagot satt overhuvudtaget.

Efter det drog vi till The Tax office for att kolla hur langt var Taxfile number ansokan hade kommit i processen. Till var forvaning sa var det klart for bada och vi fick da vara papper. Nu var detta klart, mycket skont! Nu behover vi inte oroa oss for att byta adress for detta sketans papper. Underbart trevligt nar sant hander tycker jag.

Efter detta letade vi efter ett stalle dar vi skulle kunna kopa mascara och efter mycket om och men hittade vi en butik. Jag hittade min mascara for cirka 70 spann hade jag kopt den hemma i Sverige hade jag blivit helt ruinerad. Fy vad jag alskar sadana saker. hittade aven en vit eyeliner for ett mycket bra pris.

I detta kopcenter sag vi langst upp att det var en brollopsbutik och vi var ju sjalvklart tvungna att ga in. Det fanns mycket fina klanningar dar men min var inte dar, haha!

Jag har glomt att saga att vi innan vi kom in till stan har gatt pa konstmuseum. Detta var mitt forsta besok nagonsin pa ett sadant stalle. Jag trodde inte att jag skulle uppskatta detta besok men jag gjorde verkligen det. Ar val pavag att bli stor eller nagot, haha! Men det var verkligen trevligt, vi gick dar och analyserade tavlorna som om vi inte gjort annat i vara liv. Mycket trevlig upplevelse. Sa skulle faktiskt kunna tanka mig att gora liknande grej en annan gang. Ska kanske bli lite mer kulturell avmig ga pa museum och teater och sadant. Ne nagon matta far det vara museum ok det kan funka men teater har jag varit pa och det ar verkligen inte jag.
Idag har jag och Chatrin ckockat oss sjalva bade da genom att tycka om att ga pa konstmuseum men vi har aven atit sushi idag till lunch. Fy tusan vad gott det va, jag har testat nagon gang forut men det har inte varit pa ett riktigt sushistalle. Det var verkligen hur gott som helst. Ja sa ni ser vi haller pa att vaxa upp gott folk, haha!

En annan sak som har hant ar att jag faktskt har borjat fa lite farg. Det ar nastan helt otroligt, skulle jag vilja saga. Jag tycker det ar mycket bra. Se upp brorsan here I come. Jag kommer att ga om dig i brunhet! HAHA!! Akta du dig nu far du nastan borja fixa fejt branna genom solarium eller kanske till och med brun utan sol kram, hihi! Helt allvarligt alltsa sa ar jag pa gang att fa farg. Mycket trevligt.
Nu blir det snart till att ga tillbaka till hostlet och hitta pa nogot skit dar, da klockan ar 19.15 har.

Vi har aven idag hittat ett annat telefonkort som gor att vi ringer hem med en kostnad av 10 cent i minuten och det ar ju anda inte helt tokigt tycker da jag. Vi har fatt en hel del grejer gjorda idag.

Morgondagen bestar av en tripp till Koala Santuary for att klappa lite koalor och kangrus. Det blir nog en trevlig dag aven imorgon tror jag bestamt. Troligen blir det att vi drar dit tillsammans med den andra svenska tjejen som bor pa hostlet. 
Maste saga att snart har vi ett helt svenskt rum, haha! Chatrin och jag fick byta rum for tva natter sedan tror jag det var och igar fick den svensken som vi bodde med innan byta till vart rum. Sa nu ar vi inte tre utan fyra svenskar av 5 i samma rum.

Far avlsuta med att saga Ha den aran pa fodelsedagen Kerstin (mamma) Karlsson. Hoppas det blev en bra dag!

Nu tror jag att de ganska sa snart stanger detta place sa far skynda mig lite och avrunda det hela nu.

Jag sager pa aterseende alla glada manniskor dar ute i varlden, ha en underbar dag for det tanker da jag ha imorgon!

                                                                        /Elin


Kommentarer
Postat av: Hej och hå

Ni måste ha skoj där över....



Jörgen

2011-09-28 @ 19:20:30
Postat av: Mamma

Din bror tvivlar på din solbränna

JO då jag har haft en bra dag...

2011-09-28 @ 21:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0