Skitsnack med Elin

Hänt något idag?!

10/09

Nej, inte så mycket tycker ju då jag. Igår kväll sa vi till om ytterligare en natt på hostlet i Sydney men då vårt rum redan hade blivit bokat var vi tvungna att byta rum. Nu då till rummet The Church. Som heter så pga att fönstrena ser ut som kyrkfönster. Så nu är även det för klarat. Vi hade tänkt att ta sovmorgon men eftersom att vi var tvugna att checka ut från vårt 4-bedsrum redan vid klockan 10.00 blev det inte riktigt som vi hade tänkt oss. Sov till 09.30 och slängde sedan ihop grejerna och sminkade oss och begav sedan ut på stan. Checka in igen sen kunde vi inte göra förräns klockan 14 så blev till att fördriva tiden fram tills dess.

Vår plan nu var att gå upp i ett av tornen på Sydney Harbour Bridge, men de höll på att bygga om så va inte helt enkelt att hitta dit. Efter att ha gått en bra stund utan att lyckas hitta rätt gav vi upp. Denna dag bjöd i alla fall på sol så vi satte oss på en bänk för att bara njuta en stund. Den stunden blev en mycket lång stund tror vi satt där över en timme, men skönt va det. Kvällen sen spenderades med att laga lite mat, eller laga mat ska jag väl inte kalla det haha vi kokade pasta och värmde en pastasås. Så inte det mest avancerade man gjort i sina dar. Men det går typ inte med att annat för då skulle vi vara panka inom en vecka! Glömde säga att när vi var tillbaka på hostlet va The Guy där, haha! Verkligen min smak det där skulle kunna kidnappa honom tror jag (nu svävade nog min fantasi iväg lite väl mycket tror jag). The Guy skrev jag om i inlägget innan men har inte fått ut det och nu får ni helt enkelt vara utan det MOHAHAHA!

Tillbaka till våran avancerade matlagning. Efter mycket om och men kom vi ner till köket och där va ett satans liv och det är klart. En lördags kväll kan man inte förvänta sig annat.

Verkligen alla festar utom Chatrin, jag och två som ser ut att ha deckat fast duktigt nog i deras egna sängar.

I eftermiddags har Chatrin kört lite skype med sin familj och under tiden var jag runt och kollade lite i affärer. Jag köpte en ryggsäck som är mycket efterlängtad, då det r mycket jobbigt att alltid ha handväskan. Kroppen har nog blivet helt sne av att ha handväska, inte bra. Denna dag har det verkligen inte blivit något speciellt på schemat men det funkar det med ibland. Ända har jag lyckats flumma ihop en massa skitsnack, haha! Håll tillgodo gott folk!

Morgondagen består av valsafari förhoppningsvis i alla fall vågar inte tro något längre. Det skulle egentligen varit igår fredag men blev inställt. Kollade om man kunde åka som idag men fick till svar att det troligen skulle bli inställt även idag pågrund av vädret, men att dömma från vädret så tror jag att de åkte ändå. Helt stört jag får aldrig se några valar. Nu blir det natt för att gå upp tidigt och titta på valar. Så säger tack för att ni har läst detta flummiga inlägg som verkligen handlande om allt men ändå inte ett enda skit, HAHA!

Ha det!! :D

Söndagen den 11/09

Denna dag började med en helvetes till natt. Somnade igår vid cirka 12.00. Skulle upp ganska tidigt så ville verkligen sova. Klockan kanske va 02.30 då kommer det in en drös med tyskar in i rummet varav en är lite väl överförfriskad!! Denna människa kommer ju då givetvis och väcker mig, frågar en massa frågor som vi inte behöver gå in på. Det tar ungefär ett ljusår innan denna människa går sin väg och får hjälp av en irländare att gå ut ur rummet. Efter ett tag är det väl någon jubel idiot som släpper in nörden igen och samma visa börjar om igen. Han hittar efter en stund en fotboll som tillhör några andra irländare. De andra tyskarna börjar nu skratta även de som har lagt sig och spär på att ännu mer. Bollen som flyger runt lite överallt tillhörde som jag sa tidigare ett par irländare och de blir flyförbannade. Ja, ni kan tänka er vilken cirkus. Det tog ju sedan en halveftermiddag innan jag kunde somna om.

Jag kom upp i tid och gav mig av mot Darling Harbour där båten skulle gå ifrån. Det blev att jag traskade dit och ett mycket bra val tycker jag det va. En mycket fin morgon så en promenad så där nästan själv på stan var skönt. De enda jag mötte va de som gick hem från gårdagens fest. Det var en del och många utav dem såg ganska så bedrövade ut. Väl framme i hamnen kunde jag konstatera att jag hade mycket gott om tid kvar innan båten skulle gå. Jag satte mig ner för att äta mina frallor jag hade med mig till frukost. Fick efter bara någon tugga på mackan sällskap av först en sen två sedan tre fiskmåsar. De fick faktiskt varsin bit, för så snäll är jag. Satt och studerade dem en lång stund och kunde se skillnad på dem både till utseendet men även på deras beteende. En utav dem var lätt att se den var lite mindre och hade mer grådaskiga ben och inte lika vit. Den var ibland väldigt modig om jag tittade bort vågade den ta sig fram för att ta en liten smula soim jag tappat. Den andra såg ut att vara vid en mycket god hälsa och den hade vita fina fjädrar och nästan knallröda ben. Den var även lite mer på än den andra och vågade ta för sig. Den tredje såg också ut att ha en god hälsa men den var inte lika modig om man nu kan kalla det det som den andra. Har kort på dessa tre fåglar så finns en chans att ni kan se dem. de är faktiakt inte så korkade de där djuren.

Efter detta lilla fågel möte var det dags att gå ombord, :). Vi åkte under Sydney Harbour Bridge, ganska så häftigt. Själva mynningen ut till öppet hav var otroligt mäktig. Det var faktiskt rent av vackert! På havet var det fruktansvärt blåsigt, så gungade en hel del men det bekom inte mig något alls. Det gjorde det däremot för några andra haha! Jag satt i fören som tur va alla som mådde illa blev ombedda att gå bak då det skulle vara lite lugnare där. De som gick bak för att bara gå på toa såg ett moras med människor som spydde. De sa när de kom tillbaka från toabesöket att gå inte bak dit om ni verkligen inte måste. Något jag glömde säga var att innan vi kom ut på öppet hav såg vi några delfiner. Tror nog jag kan säga för alla att alla tänkte vilken bra start det blev. Pyttsan så skulle vi inte tänkt! Såg några fler delfiner efter en evig tid ute på havet och sen en hel del sådana bruna stora fiskmåsar. Kommer inte ihåg vad de heter men tror det är samma som är i Sverige. En av dessa flög över våra huvuden endast någon halvmeter ifrån oss ett flertal gånger.

Eftersom att vi inte såg några valar fick vi en ny biljett. Så ska göra ytterligare ett nytt försök under morgondagens eftermiddag.

När vi lagt till vid Darling Harbour igen och jag va på väg till hostlet stannade jag för att kolla vad inträdet kostade på ett ställe som heter Sydney Wildlife och som då ligger i hamnen där. Jag konstaterade att det var dyrt och gick vidare. Hade inte tänkt gå in men var bara lite nyfiken. Då kommer det fram en kvinna vill du gå in, du kan få min biljett jag ska ändå ine använda den. Jag frågar är det verkligen säkert och hon insisterar. Jag helt överlycklig går in på ett ställe som egentligen skulle kostat mig 35 dollar! Plötligt händer det, HAHA! Där inne fick jag se en massa djur och ibland dessa en saltvattenkrokodil som var ca 4-5 meter lång. Han var 45 år gammal och kunde bli ca 75 år. Han var fortfarande igång med att växa så aset bjässen skulle bli ännu större. Ni kan inte ana hur stor detta djur va helt otroligt! Fattar nog fortfarande det inte. Helt crazy!

Efter detta lilla äventyr för mig själv gav jag mig av mot hostlet. När jag kom dit fick höra eller inte höra att Chatrin i princip hade tappat rösten helt och hållet. Dagen inna kunde hon i alla fall viska.

Jag tog mig nu en välförtjänt dusch och upptäcker sedan i spegeln att jag har fått världens fulaste bränna i ansiktet. Det ser ut som jag går runt med vita solglasögon hela tiden. FAIL som Erik säger..! Vill upplysa er om att det ser inte riktigt klokt ut.

Har kört lite skype med Erik och Pappa så snackade lite med dem, men de har lite för dålig uppkoppling så bröts med både jämna och ojämna mellanrum. Kul ändå att snacka lite. Pratade lite med Malin på Facebook och vi avslutade vår konvensation med att Malin sa att hon skulle gå och fixa lite frukost och jag säger att vi snart ska äta kvällsmat. XD

Nu säger jag god natt alla människor här i världen! Avslutar även med ett litet Rest In Peace till alla som omkom i World Trade Center. Känns som det hände igår men kan ni tänka er att det redan har gått 10 år sedan denna tragiska händelse skedde.

God natt igen då!!

Måndagen den 12/09

Denna dag blev det sovmorgon, mycket skönt! Denna dag var ju tanken att jag skulle göra ett nytt försök att se lite valar. Denna gång skulle jag med efterrmiddagsturen, men på morgonen ringde de och sa att det är inställt på grund av vädret. Jag börjar nu undra om någon jävlas med mig! Så blev inte någaon val idag heller. Imorgon på morgonen ska jag göra ett nytt försök. Jag tror inte någonting längre men hoppas verkligen på att jag kommer iväg imorgon och att valarna vill visa sig!!! Idag har vi varit på banken och Chatrin har nu fått sitt kontokort, bra grej tycker jag. Efter besöket på banken skulle vi gå till ett Macdonalds för att kolla upp lite med bussar till Brisbane. Chatrin säger där borta är ett donken. Ja men vi går dit och testar om deras uppkppling fungerar. Vi kommer till ingången och säger båda två men vad fan det här är ju vårat MacDonalds ( alltså det som ligger nära vårt hostel) haha! Helt stört faktiskt att det blev så! XD Vi kollar lite grejer och kommer fram till att greyhound som bussarna heter faktiskt har ett kontor inte så långt bort så dit blev det till att traska. Så nu har vi bokat buss till Brisbane. Imorgon klockan 18.00 lämnar vi Sydney, ska bli skönt att få se lite annat. Förhoppningsvis ska vi där kunna hitta något jobb. Något som jag glömde skriva igår va om en mycket underlig människa. Vi är påväg hem och mannen kommer fram till oss och frågar do you know what time it is och vi svarar men han upprepar verkligen allt vi säger och allt han säger. Han frågar var vi kommer ifrån och eller jag svarar eftersom att Chatrin inte har någon röst Sweden och han säger Sweden, Sweden. Sådär håller han på ett tag med allt vi säger! HAHA borde kanske inte skratta för något va ju uppenbarligen inte rätt!

Har också idag varit med om en mycket märklig händelse. HAHA! Det var två kineser som gick en bit framför oss och helt plötsligt går den ena bakom den andra och det ser ut som att han bakom drar upp byxorna på den andra! HAHA helt wierd! Chatrin och jag tittar påvarandra och börjar skratta! XD!!! Konstig myccket konstigt!

Nu blir det snart till att gå ut en stund för att handla och hitta internet!

Ha det gott! Kramar Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0