Kommer inte på någon bra rubrik så detta får bli rubriken!

14/09

Idag ar det onsdag och idag har vi kommit fram till Brisbane. faktiskt en mycket trevlig stad. Vi kom med bussen nagot tidigare an vad som va tankt och det gjorde ju verkligen ingenting.

Bussen stannade utanfor ett Transit Centre, ganska sa bra for oss som verkligen inte visste ett jota om Brisbane. Vi hittade en inromationsdisk och fick hjalp med att hitta det billigaste hostlet. De hamtade oss med miinibuss, mycket smidigt. vi kommer efter en stund till hostlet som heter Somewhere to stay, och vi far varat rum som vi delar med vad jag an sa lange vet 2 kineser, en irlandare och den sista vet jag inte vad det ar har inte sett den manniskan an. Lyckades fa overslaf aven har, saa fail! Hoppas pa att nagon med underslaf aker. Idag har vi varit nere vid den sa kallade City Beachen, som vi bada trodde va en riktig strand. Men ack sa fel vi hade! Det ar e pool som de har lagt sand runt. Men forstar varfor for floden eller vad man ska kalla den ser inte jatte trevlig ut att bada i. Vi hittade en bra plats, jag fick dock halla mig i skuggan da mitt ansikte redan har strejkat efter batturerna pa havet. Mina lappar strejkar helt med att lata munsar bryta ut, sa for att inte gora det varre haller jag mig i skuggan. Inte fel det heller ska jag saga er!

Vi gick ner for att bada, stoppade fotterna i vattnet och insag att det var isvatten vi hade att gora med. Chatrin vande, men jag som den lilla barnunge jag ar maste jag ju i alla fall doppa mig. Somnade sen pa handuken och sov som ett litet barn. himla skont! Det blev faktiskt en glass sen som verkligen inta satt fel i varmen. Pa tal om varme sa ska det tydligen bli typ 30 grader i helgen. Pa vag tillbaka fran badet gick vi for att handla lite krubb. Dagens middag blev vitabonor i tomatsas, potatis och bacon.
Nu innan jag fortsätter att skriva så kommer ni nu märka att jag nu använder å, ä och ö! HAHA kunde nu byta till Chatrins dator då den jag satt vid höll tiden på att gå ut! Vi har hittat statsbiblioteket här i Brisbane= gratis internet. Nu tillbka till det jag har skrivit.
Bacon, ska säga er att det som de kallar bacon är absolut inte bacon det ser ungefär ut som kassler. Helt stört men men mätt blev jag ju i alla fall.
Det är tydligen festival här i Brisbane och det skulle det tydligen vara en slags ljusshow. Låter ju ganska så konstigt, men blir nog att vi drar ner dit och kollar vad det verkligen är.
Så blev det vi gick ner till ljusshowen tillsammans med en nufunnen vän ( nej vi har inte frågat honom Can we be your friend, haha) varav jag faktiskt inte vet namnet på än jag tror inte han vet vad vi heter heller. Haha! Men kom faktiskt inte att tänka på det förräns vi kom tillbaka till vårt rum. Den där ljusshowen var faktiskt ganska så häftig ändå de hade istället för en duk en jättestor fontän ute i floden som de använde som så duk kommer ej på vad det heter just för tillfället. Coolt!
Har nu bäddat ner mig och gjort mig iordning för natten och det ska bli otrolugt skönt att få krypa ner i en riktig säng. Dock inte den bästa men men det är ändå en säng.  Nehe nu blir det faktiskt sängen, tidigt för en gångs skull tror det är ett bra alternativ då vi båda ligger några timmars sömn minus. Morgondagen har vi ännu inte riktigt plannerad så får helt enkelt se vad som händer och sker.

Ha det gott everybody!
/ Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0