Nya aventyr med Elin!

Hej hej och halla!

Jag avslutade sist med att saga att jag skulle kopa ett par skor och det blev det! :) de ar saaa fiiina sa blev ett mycket bra kop, jag hittade aven en t-shirt och kan ni tanka er en KLANNING!! Det ar nastan sensation, men jag fastnade verkligen for den. Denna runda pa stan blev faktiskt inte sa dyr da det var rea overallt. Sant uppskattas verkligen av en smalanning som jag. Nog om detta trakiga eller jag tycker inte att det ar trakigt men troligen inte sa himlans roligt for er alla dar hemma.
Ja, nu till nagot som faktiskt skulle kunnsa vara lite intessant anda, haha! I fredags skulle blev det utgang med en ganska  sa sen hemkomst. Ett besok pa en irlandsk pub blev det. Mycket trevlig kvall/natt/morgon. Chatrin och jag gick till denna irlandska puben med en fran Nya Zeeland. Han ser typ hog ut hela tiden, haha men mycket trevlig manniska i alla fall. Tror inte han ar paverkad hela tiden men skulle nog kunna saga att han ar det ganska sa stora delar av dagarna. HAHA!
I lordags va det ju antligen dags for oss att aka till en strand. Narmare bestamt Gold Coast som ska vara ett mycket trevligt stalle. Vi skulle da aka med en aussie som traffat pa krogen forra veckan. Vi blir upphamtade vid hostlet och vi drar ivag. Nar vi har kort en mycket kort stracka pa motorvagen ar det en HELVETES bilko och vi star helt plostligt still i en evigtid. Efter att vi verkligen gjort ett tappert forsok att ta oss till denna strand bestammer vi oss for att strunta i det och vi ser ett lunchstalle som vi bestammer oss for att stanna vid. Vi ser det tyvarr lite forsent och maste kora en omvag for att komma till detta lunchstalle. Mycket dumt skulle det visa sig att vara. Bilen borjar koka och vagrar att kyla ner sig, vi lyckas efter att ha stannat och latit bilen fatt vila en stund komma till matstallet. Nar vi val ar dar ryker det och har sig som tusan och detta slutar med att bargningsbilen far komma att hamta oss! Det tar ju en evig tid innan den kommer och eftersom att vi anda hade tankt att ata pa detta stalle ater vi en bit mat. Eftersom att ingen av oss ska kora mer blir det aven varsin drink till mig och Chatrin och en ol till bilagaren. Blir en mycket trevlig eftermiddag anda sitter dar och pratar en ganska sa lang tid. Tillslut kommer da denna barningsbil. Ska kanske tillagga att varfor vi valde att ge upp stranden var for att i normal hastighet tar det cirka 90 minuter dit och i den hastgigheten vi hade hade vi nog fortfarande suttit i denna bilko. Tillbaka till bargningsbilen: Vi kan nu skryta med att vi har akt bargningsbil i Australien. HAHA! Vi aker med denna en bra bit och lyckas sedan aka med bilen den sista biten hem till denna manniska. Det blir att vi chillar och grillar dar istallet for pa hostlet som det var tankt. Da hostlet hade grillfest var tanken fran borjan att va dar pa kvallen. Men vi sitter nu da hemma hos denna aussie och ater och dricker gott och har trevligt sallskap i form av hans rumskamrater. Blev en ganska sa lyckad dag anda mitt i allt kaos. Dagen efter hanger vi med samma manniska till hans Wykeboardclub. Verkligen haftigt, vi far sitta med i baten och nar de andra aker och vissa av dem var faktiskt riktigt duktiga. Jag provade aldrig sjalv men innan jag aker harifran ska jag ha testat detta och hoppas att jag kommer levande fran det. Det ser ju verkligen forjavla roligt ut. Efter detta beger vi oss till hostlet eller forst blir det affaren da all frukostmat verkligen va totalslut. Efter det ar vi bada ganska doda. En dusch blir det ganska omgaende for mig da jag inte kande mig i det mest underbara skick. Trott som ett litet as blev det en resa mot duschen. Otroligt vad det kan vara skont att duscha ibland. Efter det vaknada jag till lite och tror nog att jag skulle kunna kalla det levande tillstand. Blev att jag snackade med Erik en langstund da jag inte kunde snacka med honom forra helgen. Va trevligt att hora lite om vad som forsigar dar hemma i Sverige.
Nar vi handlade frukost blev det att vi faktiskt tjockade oss lite genom att kopa jordnotssmor och jordgubbssylt for att ha pa mackan. Jag har aldrig testat detta innan sa var tvungen att ta en macka som igar kvall. Jag ska till er som aldrig ha smakat detta... gor aldrig det da for det var sa in i helvetes gott. Sa smaka aldrig da villl ni bara ha mer. Som tur va sa har vi endast en lite burk sa tar val slut ganska sa snart, haha!
Jag hamnade sedan i sallskapsrummet och kollade forst pa slutet av vad det nu va for film, sen blev det Rush hour 2 tror jag att det var, den ar forresten fortfarande lika rolig, haha. Efter den blev det en film som hette Boys in the hood. En film frsan 1991 med bland annat Cuba Gooding, Jr och Laurence Fishburne. Faktiskt en ganska sa bra film. 
Idag var vi tvungna att byta rum for att vi helt enkelt hade sagt till att vi ville stanna flera natter forsent. Varat rum hade blivit bokat, men vi ar inte hemlosa for det. Vi fick ett annat rum men som ar nagot dyrare. For att vi nu har toalett i anslutning med rummet som inte haft tidigare. Men men sa kan det ga. 
Vi hade imorse en riktigt svensk frukost. Vi har nu blivit en till svensk. Sa vi ar totalt 5 stycken bla gula typer just nu. Vi hade frukost ihop idag trevligt faktiskt. 
Ikvall blir det nog nagot tacostalle eller liknande for oss svenskar men aven andra har jag jag en kansla av. Trevligt aterigen! 
Sedan har det inte hant mycket mer jo jag har ju glomt att saga att jag har smakat Kangaroo! Det var mycket gott faktiskt, smakar vilt och ar mycket mort och fint. Sa det kan jag rekommendera!

Nu far ni alla ha det sa gott sa synes vi nar vi hores och hores nar vi synes!

                                                                                           /Elin 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0