JA jag vill leva jag vill dö i Blue Mountains!

Hello!


 07/09

Ja jag vill leva jag vill dö i norden är BULLSHIT, jag har den rätta frasen ja jag vill leva jag vill dö i BLUE MOUNTAINS. Alltså det finns inga ord att beskriva denna plats som för mig nu är helig! Helt sjukt var det att se dessa fantastiska vyer och dessa underbara skogar som fanns under. Vattenfall har ni inte sett förräns ni har varit där. 
När man ser dessa vyer blir manverkligen ödmjuk, för fy vad liten man känner sig och alla ens problem är som bortblåsta. Har nästan mediterat hela dagen... tack vare vad moder natur har skapat åt oss människor. Det gäller bara att ta till vara på detta ställe och inte bara detta utan även andra ställen i världen. Jag kan inte i ord beskriva hur det kändes att vara där man... utan att säga att man blir liten men ändå stor. Bilderna som jag kommer lägga upp på facebook kommer inte att ge de vyer vi har sett rättvisa! 
Vi har gått, gått och gått i typ tre hela dagar och i hur många trappor som helst! Vilka fasta rumpor vi kommer ha... HAHA!! 
Jag måste säga att om ni ska till Australien måste ni verkligen åka ut till Blue Mountains och titta på detta underbara ställe! Jag kan inte fatta hur så mycket vackert kan vara på ett och samma ställe! 
Fåglar har flugit förbi oss som vi normalt har i bur hemma känns helt underbart att se dem fria! En svartvit fågel (ser lite ut som en skata i formen men är mönstrad på ett helt annat sätt) har typ förföljt oss idag haha eller va det två likadana fåglar kanske!

Vi har gått nästan hela tiden men vissa bitar åkte vi buss... precis som dem i London Hop on Hop off. Mycket smidigt och busschafförerna va så himla hjälpsamma eller alla är mycket hjälpasamma! Inte som i Sverige där alla helatiden sköter sina egna buissneses!
Vi är så egotrippade hela tiden. 

Nu är vi tillbaka i Sydney och sitter återigen på macdonalds och har gratis internet. Imorgon blir det till att gå till Sydney Harbour och kolla läget och sen till Bondi för att kolla läget ytterligare en gång. HAHA

Skulle nog kunna skriva mycket mer om denna underbara dag men det spelar ingen roll för man måste åka dit för att fatta! 

Nu vet jag inte vad som händer mer ikväll... just go with the flow! :D

Have a nice day at home and we will have a good night! 


  

Kommentarer
Postat av: Elisabeth Lundqvist

Hej Elin!

Så himla spännande det är att läsa Din blogg. Det verkar vara kul och äventyrligt!

Åååååå va fin Din söta Daisy är!!!!!!!!!!!

Vi trivs så bra ihop utom när jag är på väg till jobbet och upptäcker att hon varit i kattlådan och smaskat i sig en redig kattskit. Inte bara smaskat i sig utan även kletat ner sig i hela huvet. Då blev det panikdusch och tandborstning!!!!!! Hihihi!

Daisy älskade inte mej då!

Nu har jag en fråga. Skulle Du ha ngt. emot att Marias pojkvän Erik tar med Daisy på jakt? Han jagar bl.a. rådjur. Fågel vet jag inte om han jagar.

Erik tycker att hon är så fin och han tror att hon skulle göra bra ifrån sig i skogen. Hör av dig!

Jag väntar ivrigt på svar. Hälsn.Elisabeth

2011-09-28 @ 13:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0