Vad är en bal på slottet?!

Vad är en bal på slottet?!

13/09

Hello alla gamla gubbar och även er alla andra!

Australia calling...!

Dagen började med uppstigning klockan 07.00, trött som ett as ska jag säga att jag va. Gick ut till toaletten för att göra mig i ordning för dagens bravader. Väl på toan var det kille som heter Chris och är från Irland och säger "Oh another Swedish". Det var nämligen en tjej till där inne som tydligen okså var svensk. Har missat detta hel och hållet ändå har vi hälsat på varnadra innan, men ingen av oss har kopplat. Ja ja vad är en bal på slottet?! Chris undrade vad vi gjorde uppe så tidigt och den andra tjejen skulle till skolan jag säger ju då att jag ska på whalewatching. Det blir sen ett hilma missuppfattande, haha! Han tycker jag säger weightwatching och tror då att jag ska på någon slags invägning eller liknande. Han börjar då prata om att du kan gå till honom istället, typ att jag kan gå till en annan människa för att typ träna eller vad han nu menade, för jag stod ju där som ett fån och fattade inte ett skit utav vad han menade, då jag tänkte på whalewatching. Den andra svenskan fattar nu att han måste fattat fel och rättar honom. XD...!!! Sorry sorry sorry blir det sen, haha!

Jag går sedan min lilla tur till Darling Harbour för att göra mitt ungefär 300:e försök till att få se nnågra valar. Morgonen var otroligt fin och kände att det inte blåste lika mycket som förra gången jag var ute på havet. Jag äter min frukost och får igen sällskap av en fiskmås som ser helt jätte söt ut, så han/hon får en liten smakbit.

Efter en stund kommer båten och det var dags för avfärd. Idag ¨åste jag ju få någon val tänkte vore ju helvete annars. Vi kommer i alla fall iväg och får bekräftat att det absolut inte blåser lika mycket som förra gången. Skönt för alla parter. Efter att ha kört en bit ut får vi lite sällskap av en hel drös med delfiner som hoppar lite överallt. Mycket häftigt att få se vilda delfiner (då man bara har sett de som finns i Kolmården innan) som verkligen är i sin rätta miljö. Mycket coolt de ser verkligen så glada och lyckliga ut, ren njutning.

Strax efter detta möte med delfinerna ser vi på ganska långt håll en VAL!!! Kan ni tänka er att skulle krävas en hel arbetsvecka för att få detta ofattbart mäktiga djur. Vet ni en sak det var inte bara en utan två! Det som är synd med valar är att de är som isberg det mesta är under ytan. Vi kommer i alla fall tillslut ganska nära dem och de cirkulerar runt vår båt länge, men tillslut måste vi åka in till land. Det var verkligen skt coolt att se dessa enorma djur. an inte beskriva hur coolt det var. De simmar fram så lugnt och ser helt oberörda ut över allt, men det vet man ju inte då de troligtvis har liknande lugn även när de är stressade. De simmar där bredvid varandra och ser bara ut som om de äger havet. Kameran är ju bara helt enkelt för jävla slö, så hinner ju aldrig bli något bra. Tror dock att jag fick några ganska så häftiga bilder på dessa giganter. Så åker ni någonstans där man kan se valar så säger jag gör detta nu!!!! Efter att ha tittat på dem en bra stund kommer det en annan båt som troligen fattat att vi har val. Denna båt tar verkligen ingen hänsyn till valarna utan kör nästan precis över dem och liksom korsar deras väg och i en väldans fart. Så stört!! Är efter den lill incidenten mycket glad över att jag åkte med dem jag gjorde. Det andra bolaget kändes mer som att de endast var ute efter pengarna som valarna kunde dra i åt dem, medans mitt bolag som hette True Blue whalewatching verkligen värnade om och brydde sig om valarna. På min båt var en av personalen (som inte var med förra gången) med och pratade lite om dem och jag kunde stolt känna att jag nog var den enda som typ kunde allt han sa redan innan! :) På vägen tillbaka kom ytterligare ett par delfiner som troligen ville ha snålskjuts av båten. På vägen tillbaka satt jag längst fram längst ner så kunde komma ganska nära. En av delfinerna simmade vid min sida och det såg för jäkla härligt ut när den så ut att komma fram utan minsta lilla ansträngning. Det var sedan dags för avstigning och dåligt nog var turen slut. Jag fick ÄNTLIGEN se mina VALAR och det blir absolut inte den sista gången heller!!

Jag var nu på väg att möta Chatrin som satt i en park en bit bort och eftersom att våra tunnelbanekort hade gått ut som i söndags var det bara att traska. När jag kom dit satt Chatrin på en bänk och hade det allmänt skönt i solen. Där satt vi en bra stund och hade mycket intressanta samtalsämnen uppe. När vi suttit där ett bra tag kommer det fram en kille från Pakistan och frågar om han får sitta ner då det finns en plats kvar på bänken. Ja, vad ska man säga annat att varsogod och sitt. Människan sätter sig ner och frågar om vi kommer från Sydney och vart vi bor. Vi säger som det är att vi ska åka till Brisbane som ikväll. Även om vi inte hade gjort det hade vi aldrig sagt vart vi hade bott superskum människa. Båda fick mycket underliga vibbar med en gång. Han frågar Can I have a chat with you? Snälla som vi är säger vi ok, liksom vad ska vi säga vi kan inte förbjuda honom att sitta och heller inte att prata. Han säger sen vad han heter och vart han kommer ifrån. Vad han hette har jag inte en susning om då jag aldrig fattade vad han sa och ärligt så bryr jag mig inte heller. Vi nickar och säger ok! Chatrin och jag tittar på varandra och tänker samma sak, vad är detta för människa! Han säger sedan: Oh are you leaving I am so sad. Can I be your friend? Ehh vad fan händer tror jag nog att båda tänker och man känner hur paniken börjar komma. Jag börjar komma på ursäkter för att kunna gå därifrån i huvudet. Vhatrin tror jag grublar på samma sak. Tack och lov verkar han fatta att vi tycker att han verkligen borde gå och går sedan sin väg. Efter detta dör vi nästan av skratt, för vad hände precis egentligen?! Så frågar man väl för fan inte... kan jag få bli era vänner... helt stört....XD!

Vi går sedan efter att ha eltat denna mystiska händelse en stund till affären för att köpa färdkost till vår 16 långa bussresa till Brisbane. Som tur är ska vi åka under natten så kanske blir lite lättare då eftersom att man kan sova lite lättare då. Efter det går vi för att äta lite middag och eftersom att vi inte längre har tillgång till kök fick det ju bli att äta ute. Kan ni gissa var vi hamnade... haha! Jo donken blev det det går verkligen inte med något annat om man inte vill bli helt rånad.

Sedan är det dags att hämta väskorna som vi har kvar på hostlet. Allt där går bra förutom att vi först inte fick ut Chatrins grejer från ett skåp, men det löste sig ganska så snabbt. Vi traskar sedan mot busshållplatsen som inte ligger så långt bort, som tur är! Under denna tur med all packning och själklart då när jag är mitt på övergångstället så öppnar sig min nya ryggsäck och en del grejer trillar ut. Vad fan är oddsen på det egentligen?! Jaja som sagt vad är en bal på slottet?

Väl framme kunde vi hoppa på bussen ganska så snabbt, och sitter nu på bussen på väg till Brisbane.

Ha det gott gubbar, tanter små som stora! XD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0