Sydney – Skratt - Dimma

 

Sydney – Skratt - Dimma

 

 

Jag har inte uppdaterat bloggen på ungefär 58 år men det beror på att jag har varit upptagen men att ha JÄVLIG roligt, haha! Ja jag ska vara ärlig det har blivit en hel del alkohol, haha!! Fy fanken vilka roliga vi har haft i Sydney!!!!! Jag säger bara Sydney i mitt hjärta!

 

Jag anlände till Sydney vid 21 tiden den 27:e december till central station. Där mötte Elaine mig och vi traskade den bit som krävdes för att ta oss till lägenheten. Efter att ha släpat på allt bråte i en evighet kändes det som var vi äntligen framme. Lägenhet kan man knappast kalla det haha utan rum... men hur bra som helst för vi har inte behövt betala något alls för detta boendet haha! Sådana saker tycker jag mycket om. De slantarna vi sparade på boende slängde vi istället ut på alkohol. Mycket dåligt kankse men det har varit en helt underbar tid haha!! Jag kan inte annat än skratta åt allt som hänt. Vissa grejer som har hänt kommer aldrig lämna oss tre (Jag, Katy och Elaine) haha. Det får ni helt enkelt leva med. Morgonen efter att jag anlänt till Sydney blev det lite sovmorgon, sedan en dusch och sen var det dags att utforska Sydney för en andra gång. Vi gick till Paddys Market som är en stor marknad helt enkelt, där köpte jag en klänning inför nyår. Jag köpte även en hatt som senare kom att göra att jag bytte identitet, Julia Roberts. Det är en senare historia. Under denna dag mötte vi en kompis till Elaine och det blev så at vi gick till Starbucks för att fika lite tillsammans med henne. Det blev även bestämt att dagen efter då Annmarie som också bodde i lägenheten fyllde år... så blev det så att vi skulle åka och paddla kajak. Spännande!! Efter att vi fikat så tog de andra mina grejer tillbaka till lägenheten så att jag kunde gå och möta upp Aaron. Trevligt att träffa honom efter att inte sett honom på ett antal veckor. Aaron är ytterligare en tomatplockare. Himla kul återigen haha! Blev så att vi hängde en bra stund nere vid Darling Harbour, där vi såg en galen gatuartist haha!! Trodde att någon ur publiken skulle döda honom ett tag haha! Jag Följde sedan med dem till hostlet då Aarons kompis var tvungen att städa köket på hostlet. Vi gick efter ett tag då det var ganska så segt haha och hamnade i parken för att kolla efter possums. De är så himla söta jag var ungefär en centimeter från en av dem. Att hitta till lägenheten efter detta visade sig vara ganska så krångligt, haha! Vi gick i alla fall inte rätt haha, vägen till lägenheten visade sig senare vara mycket enkel och vi hade i princip gått runt hela skiten haha!! Tillslut var jag äntligen uppe haha!

När jag kom upp dit hade Elaines bror kommit dit och tur var väl det haha!! Jag har glömt att berätta att mitt hänglås på klädväskan hade hakat upp sig och det var omöjligt att öppna det på vanligt sätt. Brian som brorsan heter försökte först med en stekpanna och slog på det förbenade låset, men inte. Han hittade sedan en kniv som han faktiskt fick upp skiten med! Ni ska nu inte tro att jag själv hade försökte med både det ena och det andra innan, bland annat ett hårspänne fick stryka med i denna operation, haha! Det var en underbar känsla då jag kunde byta kläder igen.

Morgonen efter var det dags att sätta segel höll jag på att säga men nästan så var det i alla fall dags för att ge oss av mot kajakerna. Detta var ett äventyr i sig, jag och Ann-Marie hade var i samma kajak och ut från stranden var vi tillslut ganska så duktiga men hem fy fan haha! Vi hade motvind hela tiden och jag tror att jag gjorde nästan allt arbete själv inget ont om Ann-Marie men så var det haha! Kul hade vi och vi paddlade först till fel jävla strand haha! Fy fanken vad det var störande, när vi hade kämpat som as och sedan inse att det var åt helvete fel haha.... men kul var det i alla fall.

Jag glömde kanske säga att jag under den natten sov cirka 3 timmar haha.. För när jag kom tillbaka efter att ha träffat Aaron fastnade jag vid datorn och vid kanske 2 tiden på natten blev det så att jag och Aaron gick till Hungry Jacks haha!

Efter att vi paddlat kajak hämtade vi Katy vid tågstationen.

Ja vad har egentligen hänt under dessa dagarna i Sydney, haha! Jag kan nog sammanfatta det med goon, drinkar, bakfylla och Hungry Jacks, haha! Det har varit så roligt jag kan inte riktigt återberätta det utan ni får nog helt enkelt titta på bilderna som jag har lagt ut på facebook.

Jo en dag var jag och Aaron på Sydney Aquarium och såg en himla massa underliga varelser. Så sketans coolt haha!! Det var en mycket rolig dag kan man nog säga särskilt då umgänget var kanon men också för att vi kom in där helt gratis haha!! Normalt kostar det 36 australien pengar. Då en som jobbar där bodde på samma hostel som Aaron så släppte han in oss. Det var mycket schysst, så tackar så rysligt mycket för det!! Vet inte om ni kommer ihåg att jag skrev om att jag kommit in gratis på ett ställe som heter Wildlife något och dessa två ligger precis bredvid varandra haha. Fy fanken vad ja är bra jag har att gå in på dessa två hade kostat mig totalt cirka 80 dollar men jag har inte betalat ett endaste öre. Sånt där uppskattas av en smålandstös.

Jag har även varit i en fight skulle man kunna säga haha! My god, jag tror att aldrig har varit så arg i hela mitt liv. Det var verkligen en strunt sak också haha om en jävla dricka på hungry jacks haha! Två tjejer stod och pratade vid drickautomaten och jag trodde inte att det var i kö så jag gick fram och tog dricka men tydligen var de i kö. Det fick jag minsann veta ganska så snart haha. Jag var trevlig i början och sa förlåt jag såg er inte men nej nej det måste man tjafsa om haha! Efter ett tag tände jag på alla cylindrar och sa Fuck off och då spillde den ena av dem ut min dricka haha. Då kom Elaine in i bilden och frågade whats going on here … och vad som hände efter detta kan jag inte riktigt minnas... usch hade hållt på en liten stund hade jag fanimig klippt till dem haha!

Vad har vi mer hittat på...? Ja vi har åkt en lyxprivat båt haha... av en slump hamnade vi där haha. Det är mycket som har hänt som bara har blivit haha! Jag kan säga så här att det mesta som har hänt har hänt på nätterna haha! Jag har täffat både Jonas och Pontus i Sydney. Pontus träffade jag dock även under julen. Jonas var det ett kanske två månader sedan jag såg. Det var himla roligt att träffa honom. The Beerhunters was reunited for another hilarious night haha!

Vi har ett antal gånger druckit goon I parken, det tycker jag är fruktansvärt trevligt haha!

Ja jag kommer komma på så mycket mer att skriva en jag varken orkar eller vill säga allt haha ;p

Ni kan nog se saker som har hänt på bilderna. Det har i alla fall varit helt underbart roligt att umgås med dessa männikskor under nyårs dagarna. Jag kanske ska säga att det är ett måste att en gång i livet fira nyår i Sydney och se de fyrverkerierna som är där. Herregud så vackert!! Magiskt!! Vilken stämning det var vid tolvslaget.

 

Just nu sitter jag på en buss från Melbourne till ett ställe som heter Mildura. Vi åkte tåg från Sydney igår kväll vid 20.40 och var framme i Melbourne vid 06.30 otroligt spännande haha! Vi träffade Michelle ett par timmar medans i ändå var där. Vi lämnade Melbourne vid 21.25 och ska vara framme 06.05. Natten innan vi åkte från Sydney var det sista natten där så självklart blev det ingen sömn den natten. Ja man kan sova på både bussen och tåget men hur bra sömn är det. Så vi har i princip inte sovit på 3 nätter efter denna. Vi sitter i samma kläder och stinker haha! Fräscht det här haha! Jag reser just nu ihop med Elaine och Katy och vi ska till Mildura för att jobba på farm. Ska bli roligt haha eller kanske inte... troligen kommer vi ha jäkligt roligt ändå även om jobbet är skit. Om det är bra jobb här så kommer kanske Aaron också dit, vilket vore roligt.

 

Vad som väntar i Mildura har jag faktiskt inte någon aning om, men det har ingen av oss. Det r det som är lite charmen med det hela också kanske. Hoppas bara på att det är bättre än Bundaberg och att jag inte ska plocka tomater för då så tror jag att jag dör haha!

 

Vad har hänt mer jo jag har fått reda på att min lilla Qulan har gått vidare till en annan värld. Det är ju dock inget roligt. Fy fan vad tråkigt. Min lilla söt och gos. Kommer ännas så himla tomt när jag kommer hem och hon inte är där. Ingen som kommer och tröstar en när man är ledsen. Ingen som kkommer och trampar som en nörd för att hon vill bli klappad och heller ingen som blir förbannad om man skulle klappa henne på fel sätt eller fel ställe. Heller ingen som kommer komma och visa upp sin fångst. Det kommer heller inte vara någon som ligger och ser allmänt söt ut och hårar ner min fotölj. Fy fan vad jag kommer sakna dig min ängel! Hoppas nu att du har hamnat på ett ännu bättre ställe och att du hade ett underbart liv med oss, för vi hade det med dig. Du förgyllde i alla fall mitt liv med. Du kommer alltid att bli ihåg kommen! <3 <3 <3

 

Nu ska jag ta och försöka blunda en stund innan det är dags för nya äventyr i farmvärlden återigen. Har ytterligare ett antal timmar att slå ihjäl på denna buss. Dessutom har jag åkt på världen dunderförkylning. Helt värdelöst ska jag säga er alla. Haha, jag är fan inte vad vid att vara sjuk sa jag klagar nog som en man haha!

 

Säger Gott Nytt År till er alla och hoppas att det har startat lika bra som mitt har!

 

 

 

Med Vänliga hälsningar

 

Elin

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0