What the hell!!!!

What the hell?!

 

Childers is a sick place!!! Jag befinner mig just nu i Childers och hoppas på att få bra jobb här. Har nu varit här i cirka 2 veckor och har jobbat en dag så ser inte så himla strålande ut. Vädret här är REGN och det betyder att nästan all farmwork stoppas tills det har torkat upp ordentligt!! Får jag inte något jobb här snart så måste jag dra vidare till ett annat ställe!! Förhoppningsvis så slipper jag slänga pengar på att dra till någon annan håla men finns det inga andra alternativ så får det bli så!! Jag har här plockat citroner och jag skulle kunna säga att det är skit. Arbetet i sig är väl ok men det är för jäkla dåligt betalt!!! Jag börjar tröttna på att allt är så satans dyrt här! Min plan nu då är ju att spara pengar och leva snålt som attan ett tag för att sen åka till platser som jag faktiskt gillar.

Jag var igår tillbaka för dagen i Bundaberg. Det kändes mycket skumt hahah! Vi hälsade på Phil som fortfarande är kvar i cellblock vilket för mig är oförståligt hahah!! John hade tidigare samma dag åkt till melbourne vilket var mycket bra för mig. Jag kunde gå in på placet igen utan att behöva möta människan. Vi hade lite bundy and coke vilket förde mig tillbaka till en massa sjuka minnen. Jag ska ärligt säga att jag saknar både Bundaberg och Cellblock, för även om det var skit så har jag haft några utav mina bästa stunder där!!!

Det såg ut som vanligt skulle man nog kunna säga.

Tillbaka i Childers så blev det till att roa mig med att lägga in alla bilder på datorn och sedan lägga in de som faktiskt ser någorlunda okej ut. Hahah de senaste gångerna det blev till att ta till alkoholen så blev det mycket messigt! När jag säger messigt så menar jag verkligen åt helvete messigt hahha!! Helt sjukt!

Jag fortsätter nu skriva några dagar senare och jag har nu varit med om en strejk!!! Hahahah!!! Våran lön var skit och jag tar fan inte vilken skit som helst!! Det var sandlåda beteende!! Farmaren sitter säkert i sitt nyrenoverade hus med en dyr bil och hela slanten och han skiter ju fullständigt i vad vi tjänar. Sen att vi inte ens tjänar så det räcker för hyran det gör ju inget. Att vi inte kan köpa mat det gör ju inget heller! Fy jävlar in i helvete ( ursäkta språket) vad arg jag var! Man har ju alltid rätt att löneförhandla men det verkade de inte tolerera! Vilka jäkla skojare!! Tycker att de kan ta och köra upp något någonstans!!!!! Tycker att han kan plocka sina sketans mandariner själv, för jag tänker då fanken inte göra det för det priset som de gav oss. Tycker att det är på tiden att backpackers får rättigheter i farmvärlden. Så satans trött på att bli behandlad som om man var värd skit! Fy fan alltså jag bara kokar! Vi försökte verkligen föra en diskussion om saken men det var ju som att köra huvudet i en vägg! Hade detta varit hemma hade det verkligen inte varit lagligt och om jag ska vara ärlig så vet i fan om det är det här heller. Så dagens uppgift (eftersom att jag inte jobbar idag) är att försöka hitta ett jobb om inte hostlet hittar ett åt mig. Önska mig lycka till! Innan jag tar tag i mitt liv ska jag leta reda på något gott recept så att jag för en gång skull kan laga en god middag, för det har inte hänt på snart 100 år tror jag. Sen blir det kanske ett avsnitt av The Blue Planet och sedan vidare till bibblan och gratis internet!

 

Ska idag också ta och säga Grattis på födelsedagen Pappa Uffe!! Hoppas att du får en strålande 55års dag!! Jag hör av mig lite senare för just nu tror jag du ligger och sover!!!

 

Ha det gott alla GLADA!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0